נדל"ן ותשתיות

מחירי הנדל"ן בארה"ב מזנקים: אלו עשרת המקומות עם הגידול הגבוה ביותר

מחירי הדיור בארה"ב ממשיכים לעלות, אבל שיעור המשכנתא הנמוך במיוחד מעלה את השאלה אם זה הזמן לרכוש נדל"ן ולנצל את הריבית הנמוכה. עד כמה מחירי הדיור עלו? אלו 10 הערים עם העלייה הגדולה ביותר
יהודה לוינגר | 
דירות בארהב (צילום Freepik)
האם זה זמן טוב לקנות נדל"ן באמריקה? זו השאלה שהציג אתר פורבס בתקופה בה שיעורי המשכנתא בארה"ב כמעט הנמוכים ביותר בגלל נגיף הקורונה, והדרך לנדל"ן נראית פשוטה יותר ומהירה יותר עבור אזרחים רבים. לעומת זאת, אתה כנראה הולך לשלם יותר על הנכס ממה שהוא שווה באמת בעקבות הגידול במחירי הדיור.
עד כמה מחירי הדיור עלו? על פי התאחדות המתווכים הלאומית בארה"ב, מחירי הבתים הדו-משפחתיים עלו בכל 181 האזורים שנבדקו. העליות הבולטות היו במערב ארה"ב - 13.7%, בצפון מזרח - 13.3%, בדרום - 11.4%, ובמערב התיכון - 11.1%. המחיר החציוני לבתים צמודי קרקע עלה ב-12% לעומת התקופה המקבילה שנה שעברה. 
עם הודעתה של חברת פייזר על מציאת חיסון לקורונה, המצב מתחיל להתבהר יותר. שיעורי המשכנתא בארה"ב צפויים לעלות שוב, וגם השווקים יחזרו לפעילות ואיתם ככל הנראה גם הגדלת הביקוש לדיור בארה"ב.  אבל כרגע, שיעור המשכנתא עדיין נמוך - מה שאומר שיש יותר כוח קנייה עבור הרוכשים. וכאמור, מאידך, מחירי הדיור עלו.
המצב בארה"ב גרם לכך שהרוכשים ישלמו מעט יותר בתשלומים החודשיים עם לקיחת משכנתא, אבל יחסכו עשרות אלפי דולרים מסך הריבית ששולמה.
ניקח לדוגמא נתונים מאיגוד המתווכים הארצי של ארה"ב. המחיר החציוני בארה"ב לנדל"ן בשנת 2019 היה 233,800 דולר. שיעור המשכנתא היה 3.74%, ומשכך התשלום החודשי היה 1,081.44 דולר, וסך הריבית בלבד היה 155,517.68 דולר.
אבל לפני נתוני 2020: המחיר החציוני לנדל"ן עלה ל-266,500 דולר, ושיעור המשכנתא ירד ל-2.84%, ומשכך התשלום החודשי היה 1,100.71 דולר, וסך הריבית היה 129,755.25 דולר.
יוצא שאמנם מחירי הדיור עלו, אבל בעקבות הירידה בשיעור המשכנתא: ההחזר החודשי עולה במעט, אבל החיסכון בסך הריבית הוא כמה עשרות אלפי דולרים. על פי הכלכלן הראשי של התאחדות המתווכים, שיעורי המשכנתא הנוחים יוכלו להביא להרבה קונים טריים לשוק, אבל לדעתו גם בריבית נמוכה זה לא אומר שיהיו יותר רכישות בגלל שמחירי הדיור בארה"ב עולים מהר מדי.
אז איפה העלייה הכי גדולה במחירי הדיור בארה"ב? במקום הראשון העיר ברידג'פורט שבמדינת קונטיקט. אם בצפון מזרח ארה"ב המחירים עלו בממוצע של 13.3%, הרי שבעיר עם האוכלוסייה הגדולה במדינה חלה עלייה של לא פחות מ-27.3%.
גם מדינת מסצ'וסטס בצפון מזרח ארה"ב סבלה מעלייה בגידול במחירי הדיור, עם שתי ערים בטופ 10 עם אחוזים גבוהים יותר מאשר הממוצע בכל האיזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה