נדל"ן ותשתיות

חוק הקורקינטים: "תומכים בכל פעולה שתגביר את האכיפה והבטיחות"

עיריית תל אביב וחברות הקורקינטים השיתופיים מביעות תמיכה בהצעת החוק שעברה בוועדת השרים לחקיקה ותחייב את רוכבי הקורקינטים ברישוי כמו כל רכב אחר על הכביש
יאיר מור | 
קורקינטים של ליים (צילום Marco Verch / flickr)
החוק שיחייב את רוכבי הקורקינטים ברישוי ייעודי לצורך רכיבה על כלי הרכב הנחשבים כמעט לצעצועים אמנם מטריד לא מעט מהם, אך יש מי שדווקא תומכים בו ללא כחל ושרק.
 
הגורם הראשון המברך על העברת הצעת החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה הוא חברת השכרת הקורקינטים Lime, הפעילה בישראל מזה מספר שנים. יניב גודר, מנכ"ל אזור דרום ומזרח אירופה בחברה, אומר כי "אנו מברכים על הצעת החוק המחייבת התקנת לוחית זיהוי על כלל האופניים והקורקינטים החשמליים. חברת המיקרו-מוביליטי Lime, לצד יתר החברות השיתופיות, הצמידו לוחיות זיהוי לכלים לפני קרוב לשנתיים, בהתאם לתקנה של עיריית תל אביב. מדובר בתעשייה צעירה, אשר הולכת וצוברת תאוצה, ואנו תומכים בכל פעולה שתסדיר ותגביר את האכיפה והבטיחות – הן של הרוכבים והן של יתר משתמשי הדרך. מתוך דאגה ללקוחותינו, אנו החברה היחידה אשר הגדילה לעשות, ולפני כשנה אף השקנו ביטוח תאונות אישי וצד ג' מובנה, אוטומטי וחינמי לכל רוכבינו, לצד הטמעת פיתוחים טכנולוגיים המאפשרים מעקב שוטף על הגבלת גיל הרוכב, תקינות הכלים והגבלת מהירות הנסיעה, עידוד לחבישת קסדה ועוד. אנו מקווים שכעת נפתח הסכר לקידום תקנות אשר ידביקו את הרגולציה העצמית המחמירה ש-Lime לקחה על עצמה".
מעיריית תל אביב-יפו, שכאמור הטילה את הרגולציה העירונית המחמירה שגרמה לחברות הקורקינטים השיתופיים לקבל על עצמן את ההחמרות הללו שעומדות להפוך עתה לחוק במדינת ישראל כולה, נמסר כי "אנו מברכים על המהלך שאושר בוועדת השרים להתקנת לוחית רישוי לרכבים החשמליים הזעירים. עמדתה של העירייה תמיד הייתה כי באחריותה של המדינה להסדיר את הנושא, והיא פעלה במהלך השנים האחרונות מול משרד התחבורה כדי לקדם את הנושא. נזכיר כי במסגרת הסדרת הפעילות של החברות השיתופיות בעיר חייבנו אותן בהסדרת לוחית רישום, שלמרות שאינה לוחית רשמית בעלת מעמד משפטי, מטרתה להדגיש את חשיבות הנושא בפני הממשלה ולהגביר את הסדר הציבורי".
העירייה הוסיפה כי רק לפני שבוע פנה ראש העיר, רון חולדאי, לשרת התחבורה מרב מיכאלי, לשר המשפטים גדעון סער, לשר לבטחון פנים עמר בר-לב ולשרת הפנים איילת שקד. במכתב שללח להם ציין חולדאי כי כיום מתבצעות ברחבי ת"א מדי יום כ-150,000 נסיעות בכלי רכב דו-גלגליים שאינם מוסדרים, מהן 50% בכלי רכב חשמליים בבעלות אישית, 30% באופניים לא חשמליים ו-20% בקורקינטים חשמליים מושכרים של החברות Lime, Bird ו-Wind, ועד 2025 צפוי המספר לעלות ל-250,000.
לדבריו, מצד אחד יש לעודד שימוש בכלי הרכב הללו בשל העובדה שהם מפחיתים את הפקקים וזיהום האוויר, ומצד שני לטפל בעלייה בתאונות שהם מעורבים בהן – ברבעון הראשון של 2021 עלתה כמות הנפגעים בתאונות כאלו ב-52% לעומת שנה קודם לכן. הוא ביקש לתת לפקחים העירוניים יותר סמכויות אכיפה בנושא, כדי שיוכלו לאכוף כללים שכיום הם לא מסוגלים לאכוף – ביניהם רכיבה במהירות מופרזת, אי חבישת קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 ועוד.
הדרכים לפתרון, לפי חולדאי, כוללות רישוי של הכלים החשמליים, כפי שמופיע בהצעת החוק שעברה ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה, כמו גם העלאת קנסות לרוכבים על מדרכות, איסור על נסיעה באתרים הומי אדם והענקה של סמכות שווה לשוטרים לפקחים העירוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה