נדל"ן ותשתיות

עסקת ענק בתל אביב: בכמה נמכרה קרקע ברחוב המסגר?

הקרקע, המשתרעת על שטח של 3.9 דונמים, ממוקמת בלב מרכז העסקים של תל אביב - בסמיכות לצירי תנועה מרכזיים. הרוכשות מתכוונות להקים במתחם מגדל בן 40 קומות
איתמר כהן |  2
פליקס שופמן, מנכ"ל דלק נכסים ורון אבידן, מנכ"ל אזורים (צילום יחצ, תמר מצפי, פלאש 90)
חברת הנדל"ן נכסים ובניין, שבשליטת דיסקונט השקעות, דיווחה הבוקר (ראשון) כי חתמה על הסכם למכירת "בית נכסים" ברחוב המסגר בתל אביב תמורת כ-390 מיליון שקל.
החברה מעריכה כי הרווח נטו שתגרוף מהעסקה הוא כ-282 מיליון שקל. הרוכשות (בחלקים שווים) הן דלק נכסים שבשליטת להב אל.אר, ואזורים שבשליטת הרשי פרידמן.
דלק נכסים ואזורים מתכוונות להקים במתחם - הממוקם ברחוב המסגר 43-41 ומשתרע על שטח של כ-3.9 דונמים - מגדל בן 40 קומות בשימוש מעורב של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטח כולל של כ-37 אלף מ"ר. החברות מתכוונות לפעול להגדלת זכויות הבנייה עד לכ-50 אלף מ"ר. סך ההשקעה המוערכת בפרויקט מסתכמת ב-900 מיליון שקל (כולל תמורת הרכישה ומס רכישה).
 
הקרקע, שנמצאת בבעלות פרטית, היא אחת מעתודות הקרקע האחרונות בלב מרכז העסקים של תל אביב, ונמצאת בסמיכות לשני קווים עתידיים של הרכבת הקלה ולצירי תנועה מרכזיים, בהם נתיבי איילון, דרך בגין, הרחובות המסגר, קרליבך, החשמונאים, וכן מרכזי קניות ובידור.
פליקס שופמן, מנכ"ל דלק נכסים, ורון אבידן, מנכ"ל אזורים, מסרו כי "העסקה משקפת את האסטרטגיה המשותפת של שתי החברות: שילוב מנצח של דלק נכסים, המזהה הזדמנויות פיתוח בתחום הנכסים המניבים ברובם במחירים אטרקטיביים במיקומים איכותיים ובאזורי ביקוש, ואזורים, מותג מוביל בתחומי המגורים עם ידע בתחום התכנון, השיווק ומיתוג הפרויקטים".
מוקדם יותר היום דיווחה דיסקונט השקעות כי מכרה את מגדל HSBC במנהטן תמורת 855 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    !!!!!!
    Cxcxcx 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי הולך לגור במעברות לגובהה האלה
    סגור
  • 1.
    חשבתי שהחברה היא מבנה, בזמן האחרון הם קונים הכל ! (ל"ת)
    יוני 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור