נדל"ן ותשתיות

יזמי הנדל"ן יחגגו? זו הבשורה המפתיעה של איילת שקד

איילת שקד שנמצאת היום באילת לרגל ועידת הנדל"ן, חושפת תוכנית רישוי חדשה ליזמי נל"ן שעתידה להקל דרמטית על מתן אישורי הבניה, המודל שיוקם מתבסס על היטה שמקובלת בארה"ב
מערכת ice | 
נדלן (צילום freepik)
שרת הפנים, איילת שקד השתתפה הבוקר (חמישי) בכנס ׳עיר הנדל״ן’ שחל השבוע באילת והודיעה על הקמת פיילוט להקמת מכוני רישוי במודל מיאמי. משמעות ההכרזה היא כי בכוונת השרה לקדם פיילוט מכוני רישוי ליזמי הנדל"ן כמו שקיימים כיום בארה״ב ולפיו ההסמכה ליזמים תינתן על ידי הרשות המקומית ותמומן על ידי היזמים בשטח.
מכוני הרישוי יהיו מורכבים מיועצים מומחי תוכן בכל הנושאים הנדרשים להיתר והמומחים יבחרו על ידי הגורמים הרלוונטיים (לדוגמא: השלטון המקומי והרשויות יבחרו את מהנדסי התכנון). המתווה החדש יגובש יחד עם השלטון המקומי שיהיה שותף מלא לדיוני הצוות להאצת הליכי הרישוי שהוקם בהחלטת הממשלה.
בעקבות המתווה יוקם גוף פרטי מומחה שיהיה אחראי על התהליך מטעם המדינה מצד אחד ושיהיה מקובל על השלטון המקומי מצד שני. הגוף ימומן באמצעות תשלומי היזם ויהיה אמון על הביצוע הליכי בקרה מעת לעת ולברור את היועצים בהליך.
 
ביחס לבשורות האחרונות של העלאת המס על רכישת דירה שניה ומעלה, מדובר בבשורה שאם תתממש ותהפוך לפתרון קבע עבור רישוי יזמות נדל"ן תקל מאוד על השוק, כששיטת הרישוי תהפוך לתלוית רשות מקומית. יחד עם זאת מדובר בשיטה שתייצר פערי סטנדרטים בטיחותיים בין רשויות שונות, לפי שליטת הרשות המקומית בעניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה