נדל"ן ותשתיות

תל אביב מתחדשת במאות דירות חדשות, היכן יוקם הפרויקט?

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית 'מתחם טרה' בנחלת יצחק בתל אביב, התוכנית כוללת הקמת 4 מגדלים בני 40-64 קומות שישלבו 660 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, ושטחים פתוחים
מערכת ice |  1
הדמיית מתחם טרה בתל אביב (צילום ישר אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל-אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, אישרה למתן תוקף תוכנית שתשלב מגורים, מסחר ותעסוקה ברחוב יגאל אלון בתל אביב ('מתחם טרה'). התוכנית הינה על שטח כולל של כ-23 דונם, והיא ממוקמת בפינת הרחובות מוזס ויגאל אלון הגובלת בדרך נתיבי איילון. מדובר בשטח בו פעל לפני מספר שנים מפעל טרה. התוכנית נערכה על ידי האדריכל אבנר ישר.
התוכנית כוללת 660 יחידות דיור שיוקמו ב-4 מגדלים בני 40-65 קומות שישלבו מגורים, שטחי תעסוקה ומסחר. מתוך כלל יחידות הדיור, 132 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, התוכנית מאפשרת המרת שטחי התעסוקה לטובת הקמת 256 דירות עבור דיור להשכרה ארוכת טווח (לפחות 100 יהיו במחירי מופחת) או למלונאות.
 
כמו כן, בין שני המגדלים המתוכננים על רחוב יגאל אלון יוקם מבנה לטובת מבני ציבור של עד 10 קומות. במרכז התוכנית, יוקם שטח ציבורי פתוח של כ-6 דונם. התוכנית נערכה על ידי האדריכל אבנר ישר.
בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על שני תחנות המטרו עתידיות שיוקמו בצומת יגאל אלון ובדרך השלום, תחנת רכבת ישראל "השלום", נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) לאורך רחוב יגאל אלון וכן שבילי אופניים. כמו כן, הוועדה קבעה הנחיות שיוקם חיבור תת-קרקעי מקומת הקרקע של הבניין הדרום מזרחי בתוכנית, לתחת המטרו ביגאל אלון.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדר' דניאלה פוסק: "מדובר בתכנית התואמת את מדיניות הועדה המחוזית לציפוף לאורך צירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) ואת תפיסת התכנון העתידית, הכוללת ממשק  לתחנת המטרו הצמודה  ולקרוי אילון העתידי. המיקום של התכנית כחלק ממרחב הנשען על מערכות הסעת המונים, מאפשר פיתוח מועצם של מסחר, תעסוקה, מגורים ובכלל זה דיור בהישג יד ומבני ציבור הנותנים מענה לצורכי התושבים בפרויקט ובשכונות הגובלות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    אור 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שרק באבן גבירול הכניסה הצפונית לתוך העיר העירייה עוצרת תוכניות לפינוי בינוי וכאשר מביטים לאורך העיר התמונה שרואים רחוב מכוער מתפרק נראה כמו עיירת פיתוח משנות ה50
    סגור