נדל"ן ותשתיות

ירושלים משתדרגת: זו תוכנית המגורים שתתרום למרחב הציבורי

עיריית ירושלים אישרה להפקדה את התוכנית להקמת מתחם המגורים כרמית בוועדה המחוזית. בכמה גדל אחוז ההפרשות לצרכי ציבור?
אור בוקר | 
דירות במרכז העיר ירושלים (צילום דוידי ורדי, מתוך אתר פיקיויקי)
עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה להפקדה בוועדה המחוזית את התוכנית להקמת מתחם המגורים "כרמית", שימוקם במורדות שכונת קריית יובל.
בעירייה מציינים כי הקמת המתחם יגדיל משמעותית את היצע הדיור באזור, ימשוך אליו זוגות צעירים, משפחות ואוכלוסייה שעובדת באזור (כמו בית החולים הדסה), יכלול שטח גדול יותר מהתכנון המקורי עבור שטח ציבורי פתוח (שצ"פ), וכל זאת, תוך שמירה מקסימלית על ערכי הנוף והסביבה.
התוכנית אושרה ומוגשת על שטחים המיועדים בחלקם עבור מוסד בכל השטח המזרחי, בעוד שהחלק המערבי מיועד לטובת קרקע חקלאית. התוכנית גם סומנה בתוכנית המתאר החדשה בשנת 2009 כאזור מגורים עירוני.
כמו כן, התוכנית מוגשת על שטח פרטי המשתרע על פני כ-95 דונם, כאשר התוכנית המקורית שעמדה בתנאי הסף הציעה 1,400 יחידות דיור חדשות ובנייה על שטח של כ-40 אחוז משטח התוכנית, לצד הפרשה של 60% לצרכי ציבור.
 
כאמור, לאחר ששמעה ארוכות את יזמי התוכנית, האדריכל ונציגי המנהלים הקהילתיים, החליטה הוועדה להפקידה תוך ביצוע שינויים - מספר יחידות הדיור יצומצם ל- 1,000, משום שמדובר על שטח חדש לבנייה למגורים ולא פינוי-בינוי. לכן, בהתאם להחלטות תוכנית האב, המטרה העיקרית בזו החדשה בשטח שאינו מיועד למגורים, היא בראש ובראשונה לתת מענה ציבורי נרחב עבור השכונה מעבר לצורך ביחידות דיור.
עוד החליטה הוועדה על שינוי באופן שאחוז ההפרשות לצרכי ציבור (גנים, בתי ספר, כיכרות, שטח ציבורי פתוח וכו') יגדל ל-80% משטח התוכנית, בעוד היקף המגורים יהיה 20% בלבד. הוועדה סבורה כי ההחלטה מאוזנת ולוקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים: מיקום, תרומה גדולה לשטחים ציבוריים ותוספת יחידות דיור משמעותית לשכונה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה