נדל"ן ותשתיות

אנרגיה מתחדשת: זו החברה שתשקיע במתקני חלוץ של אגרילייט

פריים אנרג'י קיבלה את בקשת אגרילייט לתוכניות מקדימות לדו שימוש באנרגיות מתחדשות. מה כמות מתקני החלוץ ולכמה יגיע הספק החשמל הכולל?
אור בוקר | 
ליאור אהרון מנכ"ל פריים אנרגי (צילום דן חיימוביץ)
פריים אנרג'י דיווחה לאחרונה כי נתקבלה בקשת אגרילייט במסגרת פנייה להגשת תכניות מקדימות לדו-שימוש באנרגיות מתחדשות בשטחים חקלאיים (אגרו-וולטאי) עבור 12 מתקני חלוץ שהוגשו על-ידי אגרילייט (במכרז של משרדי האנרגיה והחקלאות). מתקני החלוץ יהיו בהספק כולל של כ-15 מגה-וואט, כאשר התעריף שישולם בגין החשמל שיוזרם לרשת מהמתקנים הינו בסך של 20.91 אג' לקוט"ש, צמוד למדד המחירים לצרכן.
תקופת הפעלתם של מתקני החלוץ הינה 23 שנים, בכפוף, בין היתר, בעמידה בקריטריונים בקשר עם הביצועים החקלאיים בכל מתקן חלוץ. נכון למועד דיווח זה, פריים אנרג'י מחזיקה בשיעור של 7.5% ממניות אגרילייט. בנוסף, בהסכם ההשקעה נקבע כי לפריים אנרג'י נתונה הזכות להצטרף כשותפה (50%) בפרויקטים הראשונים של אגרילייט בישראל בהיקף של עד 125 מגה וואט.
 
ליאור אהרון, מנכ"ל פריים אנרג'י: "אנחנו שמחים על ההשקעה באגרילייט ומאמינים בצוות החברה ובמוצר שהיא מפתחת, אשר יאפשר ניצול שטחים חקלאיים לשם ייצור חשמל ירוק. ההשקעה באגרילייט מצטרפת להתמקדות של פריים אנרג'י בפרויקטים בשימוש דואלי ואגרו-וולטאי, אשר יהוו גורם משמעותי ביכולת של מדינת ישראל לעמוד ביעדי הייצור מאנרגיות מתחדשות".
עוד הוסיף המנכ"ל כי "להשקעה המוצלחת נלווה גם שיתוף פעולה יזמי באופן שפריים אנרג'י שותפה ב-50 אחוזים בפעילות הייזום של אגרילייט, לרבות בזכייה הנוכחית. הזכייה בקול הקורא מצטרפת לזכייה הנוספת של פריים אנרג'י - זכייה בהספק של 475 מגה וואט במכרז הדו שימוש של רשות החשמל, אשר פריים אנרג'י פועלת בימים אלה לממש באמצעות פרויקטים על גגות, חממות, מאגרי מים, גדרות, מצללות, חניונים, בתי עלמין, שבילי הליכה ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה