נדל"ן ותשתיות

מחיר מטרה: זה התיקון שאושר למען ציבור הנכים

התיקון קובע כי נכים יזכו לקדימות בהגרלות מחיר מטרה, ואחת מכל 30 דירות בפרויקט תיועד לנכים המרותקים לכסא גלגלים. הזוכים יוכלו לבצע את השינויים המתבקשים בדירה, כך שתתאים לצרכיהם
מערכת ice | 
נכים אילוסטרציה (צילום pixabay)
בשורה משמעותית עבור נכים המרותקים לכסא גלגלים הנוגעת לשוק הדיור. מועצת מקרקעי ישראל אישרה תקנה, במסגרתה תוענק קדימות בהגרלות תוכנית מחיר מטרה לנכים המרותקים לכיסא גלגלים. חשוב לציין כי התיקון, הכולל זכאות לרכישת דירה בהנחה של עד 300 אלף שקל, יחול גם על ההגרלות שנותרו במכרזי מחיר למשתכן.
בשנה הקרובה צפויים לשווק במסגרת מחיר מטרה כ-30 אלף דירות. על פי התיקון שאושר, בכל מכרז תיועד דירה אחת לנכים על כסא גלגלים על כל 30 דירות. לא מדובר בכמות גדולה במיוחד בסך המצטבר, אך זוהי כאמור בשורה משמעותית משום שמעולם לא הייתה עדיפות לציבור הנכים בתוכניות מסוג זה, וגם אם זכו, נדרשו לסדרת התאמות בדירתם החדשה.
 
בהקשר זה, אותן התאמות לצרכי הנכים המשתנים לא ייעשו במימון המדינה. יחד עם זאת, נכה שיזכה בהגרלה יוכל לפנות לקבלן ולקבל הצעת מחיר לאותן עבודות התאמה. משרד השיכון והבינוי, מצדו, יפקח על המחירים ויוודא כי אינם גבוהים מהסטנדרטים המקובלים בשוק. בהמשך, ההצעה שקיבל הנכה תועבר לוועדה בין משרדית משותפת למשרד השיכון והבינוי ולמשרד הבריאות. הוועדה תבחן את שיעור ההשתתפות של המדינה בעבודות ההתאמה, וזאת על פי קריטריונים דוגמת שיעורי הנכות של הזכאי הספציפי.
לצד המהלך החשוב שיקל משמעותית על ציבור הנכים, חשוב להזכיר שהדבר רחוק מלהוות פתרון כולל, שכן נכים רבים אינם מסוגלים כלכלית לרכוש דירות, כמו גם זכאים לדיור ציבורי. בהקשר זה, יש מי שנמצאים כבר שנים ארוכות ללא פתרון הנגשה של דירות המותאמות לצורכיהם.
 
עם זאת, יש אור בקצה המנהרה: בימים אלה מקדם מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, בשיתוף החברה הממשלתית דירה להשכיר, תיקון לחוק דיור להשכרה ארוכת טווח. במסגרת  3% מכלל הדירות שנבנות במסגרת מכרזי דירה להשכיר יהיו מונגשות לנכים ויושכרו במחיר מופחת לנכים זכאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה