נדל"ן ותשתיות

ירידה דרסטית בשוק הנדל"ן, חוץ מהזוגות הצעירים

על פי דו"ח סקירת הנדל"ן של הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג, בחודש מאי האחרון חלה ירידה של 16% במספר עסקאות רכישת הדירות בהשוואה למאי אשתקד, אך דווקא הצעירים קונים יותר. כל הנתונים
מערכת ice | 
מחירי דירות (צילום פלאש 90/ גיל יערי, pexels)
שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית באוצר, פרסמה היום (שלישי) את סקירת הנדל"ן הראשית של האוצר, ממנו עולה כי העלייה במחירי הדיור לא משאירה את הציבור אדיש למצב, כשר בחודש מאי האחרון נרשמו 10,500 עסקאות לרכישת דירה, ירידה של כ-16% בהשוואה למאי בשנה שעברה. 
ולא מדובר בחודש הראשון שבו רואים ירידה שכזאת. לשם השוואה, במרץ האחרון נרשמו 12,600 עסקאות, מספר הנמוך בכ-5% ממרץ אשתקד. באפריל 2022 נרשמו 9,000 עסקאות, נתון נמוך בלא פחות מ-18% לעומת אפריל בשנה שעברה. יש לציין כי באפריל השנה חל חג הפסח, כשימי החופש הרבים בו לבטח השפיעו על הירידה החדה המספר העסקאות. 
ההתפלגות היא ברורה - במאי של השנה היו 9,600 עסקאות בשוק החופשי, זאת לעומת 849 בלד בתוכניות הדיור הממשלתית, דרכה נמכרות הדירות בהנחה, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בתכנית המחיר למשתכן. לא פחות מ-6,700 עסקאות מסך העסקאות בשוק החופשי היו של דירות יד שנייה, כשגם כאן באה לידי ביטוי ירידה דרסטית של כ-16% לעומת מאי 2021. 
למרות זאת, עושה רושם שהישראלים הצעירים ממשיכים לעוט על שוק הנדל"ן וקונים דירות בכמות גדולה. לא פחות מ-27.2 אלף דירות נרכשו על ידי זוגות צעירים, זאת לעומת  26.9 אלף שרכשו בין ינואר למאי 2021, עלייה של 1%. הסיבה - בתקופה הזאת, כמות הדירות שנרכשו במסגרת תכניות הממשלה לסבסוד דירות ירדה מ-5.9 אלף בשנה ל-5.5, מה שגורם לצעירים לרכוש דירות באופן עצמאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה