נדל"ן ותשתיות

הקבלנים נגד הממשלה: "איבדה שליטה בשוק הדיור"

המתקפה של הקבלנים כלפי הממשלה מחריפה. לאחר ההאשמות מול אלקין כשר הבינוי והשיכון הכושל בתולדות ישראל, עתה הם יוצאים נגד הממשלה כאחראית על עליית מחירי הדירות: "הממשלה לא רוצה להגדיל את ההיצע של הדיור, זה המחדל"
מערכת ice |  2
ראול סרוגו, זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
המתקפה של הקבלנים מול הממשלה עולה שלב. מחירי הנדל"ן ממשיכים להרקיע, ומהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים יוני– יולי 2022 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי– יוני 2022, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-1.3% ובכך השלימו עלייה של 17.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (יוני– יולי 2021). יצוין, כי זוהי עליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור.
מאידך, היום פרסם הלמ"ס על שיא של כמה עשורים בהתחלות הבנייה. נתונים שלא פורסמו מאז 1995. כך, על פי הנתונים על התחלת וגמר בנייה בתקופה שבין יולי 2021 - יוני 2022, נמצא כי במהלך התקופה החלה בנייתן של כ-72,540 דירות, מדובר בעלייה של 24.3% לעומת התקופה הקודמת, ובשנה הזו הסתיימה בנייתן של כ-49,650 דירות, עלייה של 6.0% לעומת התקופה הקודמת.
 
על פי הקבלנים, גם הנתונים היפים של התחלות הבנייה לא מספקים, ומחירי הדיור שעדיין עולים הם באשמת הממשלה. כך הגיב נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו: "כיוון התחלות הבניה נכון, אך זה לא מספיק. הרוב המוחלט של הדירות כבר נחטף ואנחנו בגרעון של כ-200,000 דירות. עד שלא ייבנו בפועל מעל 100,000 דירות בשנה המחירים לא ימותנו. דרושה תוכנית לא קונבנציונאלית, כפי שהצענו. היא תחייב מכירת כל הקרקע של המדינה והשקעה של 50 מיליארד שקל בשנה בתשתיות תומכות דיור לצד תמיכה ברשויות המקומיות של 5 מיליארד  שקל לשנה למשך 3 שנים".
לדבריו, כפי שאמר בריאיון בחדשות 12, הוא מפנה אצבע מאשימה מול הממשלה ש-"איבדה שליטה בשוק הדיור. זה המחדל, הממשלה לא רוצה להגדיל את ההיצע של הדיור. אם השוק לא יהיה עם מספיק היצע של דירות, מחירי הדירות ימשיכו לזנק".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בעלי הון קונים אלפי דירות. רק חוק דירה עשירית יוריד מחי
    יוסי 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס כבד על בעלי עשר דירות ומעלה ירחיק את המשקיעים משוק הדיור. אבל בעלי ההון מחזיקים את הפוליטיקאים בכיס הקטן. לכן אפילו אם ילדה קטנה צועקת :משבר דיור" כולם נחרדים לעצור אותה.
    סגור
  • 1.
    שר שיכון מוצלח
    אמיר 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר שיכון סופר מוצלח. בזכותו הערך של דירות המשקיעים עלה. כולם רוצים שהערך של הדירות שלהם יעלה. זה עושה טוב ל 70% מהאוכלוסיה שבבעלותם דירה. 30% מהאוכלוסיה שגרה בשכירות , לא יקנו גם עם המחירים יירדו ב 15%. ואלה שרוצים לקנות יקנו גם עם המחירים יעלו ... חומר למחשבה
    סגור