נדל"ן ותשתיות

לאומי נתבע: מסרב לקבל 30 מיליון שקל

בנק לאומי על המוקד. הבנק נתבע מכיוון שהוא מסרב לקבל כ-30 מיליון שקל לחשבון נאמנות המגיעים ישירות מרוסיה לצורך רכישת וילה בהרצליה פיתוח. לטענת הבנק ישנן סנקציות על רוסיה וכן החוק לאיסור הלבנת הון מונע מהם
מערכת ice | 
בנק לאומי (צילום Magma Images)
וילה בהרצליה פיתוח בשווי של 30 מיליון שקל עומדת במרכז המחלוקת בין תושבת העיר לבנק לאומי. הסיבה? בנק לאומי מסרב לקבל את כספי האישה המגיעים מחשבונות בנק הנמצאים ברוסיה. לטענת הבנק, הסירוב מגיע בעקבות הסנקציות הבינלאומיות על רוסיה והחוק לאיסור הלבנת הון.
 
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי האישה, באמצעות עו"ד רם אורן ועו"ד זאב רויץ', נטען כי "בעלה של התובעת הוא איש עסקים בתחום הנדל"ן במחוז סמארה ברוסיה" ובין היתר יש להם עוד מספר עסקים חובקי עולם וחסכונותיה נאמדים ביותר מ-18 מיליון דולר.
התובעת ומשפחתה עלתה לארץ בשנת 2019, פתחו חשבון בנק בלאומי, ואף העבירו לחשבון עשרות מיליוני שקלים במהלך השנים ממדינות שונות כאשר רוסיה אחת מהן. בחודש יוני האחרון מצאה התובעת וילה בהרצליה פיתוח אותה רצתה לרכוש וכאשר ביררה מול הבנק נמסר לה שהכספים יתקבלו ולכן חתמה על חוזה הרכישה, ולצורך כך פתחה חשבון נאמנות.
 
"העברת סכום כה גבוה אינה תואמת את מדיניות ניהול הסיכונים של הבנק לנוכח משטר הסנקציות בעקבות המלחמה שבין רוסיה ואוקראינה, והן נוכח העובדה שרוסיה אינה מדינת התושבות של הרוכשת". זו ההודעה שקיבלה התובעת מהבנק ב-3 ביולי.
מטעמה של התובעת נמסר לבנק כי "לא ברור מדוע הטלת סנקציות על רוסיה צריכה להשפיע על התובעת אישית, כתושבת ישראל בעלת עסקים בינלאומיים בחו"ל. ההפך הוא הנכון, דווקא סנקציות צריכות לעודד הוצאת כספים מרוסיה". נכון לעכשיו אין פתרון ושני הצדדים מחכים להחלטת בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה