נדל"ן ותשתיות

נאוויטס יצאה לקידוחי ההפקה בשננדואה בעלות 320 מיליון דולר

נאוויטס החלה בביצוע ארבעת קידוחי הפיתוח וההפקה במאגר שננדואה בעלות כוללת של 320 מיליון דולר. במקביל, החלו עבודות ההקמה של פלטפורמת ההפקה והאחסון הצפה (FPS) של הפרויקט במספנות יונדאי
מערכת ice | 
אסדת הקידוח אטלס (צילום יונתן שטנברג)
שותפות הנפט נאוויטס פטרוליום מדווחת הבוקר על קפיצת מדרגה משמעותית בפיתוח מאגר הענק שננדואה (388 מיליון חביות) במפרץ מקסיקו, עם תחילת ארבעת קידוחי הפיתוח וההפקה בפרויקט, בעלות של כ-320 מיליון דולר.
חלקה של נאוויטס (49%) הוא כ-160 מיליון דולר. אוניית הקידוח המתקדמת של הפרויקט, Transocean Deepwater Atlas הגיעה אל מאגר שננדואה, והחלה בביצוע הקידוח הראשון בסדרה, כאשר השלמת עבודות הקידוחים צפויה ברבעון השלישי של שנת 2023.
העומק הסופי של קידוחי הפיתוח וההפקה הוא כ-9 ק"מ, ועומק המים הוא כ-1.8 ק"מ. עם השלמת הפרויקט בסוף שנת 2024, ארבעת הבארות של שננדואה יפיקו כ-80,000 אלף חביות נפט בכל יום, כאשר חלקה של נאוויטס, השותפה הבכירה בפרויקט, עומד על 49%.
 
במקביל, החלו עבודות ההקמה של פלטפורמת ההפקה והאחסון הצפה (FPS) של הפרויקט במספנות יונדאי בדרום קוריאה. ארבע הבארות התת-ימיות יחוברו לפלטפורמת ההפקה הצפה, כאשר הנפט והגז מהמאגר יטופלו על גבי פלטפורמת ההפקה ולאחר מכן יוזרמו דרך צינורות ייצוא אשר יחוברו לצנרת ההולכה הימית הקיימת. נאוויטס ושותפותיה לפרויקט כבר העמידו מראש את מלוא היקף ההון העצמי והמימון לפרויקט, כ-1.8 מיליארד דולר, צעד שמבטיח יציבות ושקט תפעולי עד תחילת ההפקה בפועל.
עם תחילת ההפקה מפרויקט שננדואה נאוויטס צפויה להציג תוצאות תפעוליות ופיננסיות יוצאות דופן. בשנת 2025, נאוויטס צופה הכנסות של כ- 1.2 מיליארד דולר ו-EBIDTA של כ-870 מיליון דולר, תחת הנחת מחיר שמרנית של 66 דולר לחבית נפט. ההפקה משננדואה צפויה לתרום כ-39 אלף חביות נפט אשר יתווספו להפקה של כ-5 אלף חביות נפט מנכסים קיימים.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "פרויקט הדגל של נאוויטס מתקדם בהתאם לתכנית העבודה, לוחות הזמנים והמסגרת התקציבית ומגיע לשלבי פיתוח מתקדמים בתזמון מיטבי, כאשר תעשיית האנרגיה בארה"ב ובעולם צמאה לפיתוח של מקורות אנרגיה נוספים. השלמת פרויקט שננדואה תביא לעליית מדרגה משמעותית ביותר בפעילות השותפות".
במקביל לפיתוח מאגר שננדואה, נאוויטס השלימה את רכישת 65% מפרויקט Sea Lion, מגה-פרויקט שמכיל עתודות מוכחות של כ-712 מיליון חביות נפט. נאוויטס סיימה את מחצית 2022 עם תוצאות שיא בהכנסות, ברווח הנקי ובהיקף ההפקה מהמאגרים בפורטפוליו. ההכנסות עלו ב-74% ל-71.3 מיליון דולר, ה-EBITDA הסתכמה ב-49.6 מיליון דולר והרווח הנקי זינק ב-265% לכ-43 מיליון דולר. במהלך מחצית השנה, נאוויטס הפיקה כ-951 אלף חביות נפט, לעומת כ-818 אלף חביות נפט בתקופה המקבילה אשתקד. חלק השותפות (7.5%) בהפקה מפרויקט בקסקין היה כ-479 אלף חביות, וחלק השותפות בהפקה מהנכסים היבשתיים, דנברי ונצ'ס עמד על כ-472 אלף חביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה