נדל"ן ותשתיות

נשיא התאחדות הקבלנים מאיים: "מתרחקים מיכולת הטיפול במשבר הדיור"

ראול סרוגו התייחס לנתוני הלמ"ס על ירידה של 24% במכירת דירות חדשות: "מחירי הדירות הצפוי להמשיך לעלות. הירידה בהתחלות הבניה מדאיגה שבעתיים מכיוון שכאשר תהיה בלימה באינפלציה והריבית תתחיל לרדת בחזרה, כל אותם רוכשי דירות שעלו על הגדר בשל התייקרות המשכנתאות, יחזרו חזרה לשוק ויפגשו היצע נמוך"
מערכת ice |  2
ראול סרוגו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) כי בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2022 נמכרו כ-8,380 דירות חדשות, ירידה של 24.3% לעומת הרבעון הקודם. 19.4% מהדירות נמכרו בסבסוד ממשלתי, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו הגיב למתרחש.
סרוגו הסביר: "מדובר בעוד נתון שמחזק הערכות שלנו מהתקופה האחרונה. הכמות המבוקשת של הדירות הוא נתון שמשקף את היקף המכירות בפועל של דירות חדשות ובנייה עצמית. אין מדובר בהיקף הביקוש האמיתי לדיור בישראל – ההיקף האמיתי גבוה דרמטית מנתון זה. הוא עומד על ממוצע של 60,000 יחידות דיור בשנה לפחות, וזאת ללא סגירת פערים מהעבר".
עוד הוסיף: "כלומר 15,000 דירות חדשות ברבעון נדרשות למשק, בעוד הכמות שעליה מדווח כעת היא של כ-12,600 דירות בלבד. אין ספק שזינוק הריבית הביא להאטה של הפעילות בענף, אך החלק שצריך להדאיג מאוד את כולנו, הוא הנתון שמצביע על ירידה דרמטית בהתחלות הבנייה מאז תחילת העלאות הריבית השנה. אנחנו מתרחקים בכל חודש שעובר מיכולת לטפל במשבר הדיור".
לסיום הסביר: "כל הנוגעים בדבר חייבים להתאים את החלטותיהם למצב החדש. מחר יפורסם מדד מחירי הדירות הצפוי להמשיך לעלות. הירידה בהתחלות הבניה מדאיגה שבעתיים מכיוון שכאשר תהיה בלימה באינפלציה והריבית תתחיל לרדת בחזרה, כל אותם רוכשי דירות שעלו על הגדר בשל התייקרות המשכנתאות, יחזרו חזרה לשוק ויפגשו היצע נמוך ולא מספק שהפועל היוצא מכך זינוק במחירי הדירות״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היחידים שמודאגים זה אתה וחברייך...
    ישראלי מודאג 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים מבינים שהם קפצו על עץ גבוה מדי בהצעות מרכזי רמ"י והם הולכים ליפול חזק (בעיקר מי שמינף את עצמו), הבנקים לא הולכים לעשות להם הנחות בעוד שנה שנה וחצי שהם יתקעו עם דירות הבנקים ידפקו להם על הדלת והם יתחילו לשחרר דירות עם הנחות לכל מי שרוצה.
    סגור
  • 1.
    נשיא התאחדות הקבלנים
    חנוך 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וואו איך אתה דואג למשבר הדיור מעניין מתי נתת דעתך למחירים שאזרחי ישראל משלמים עד רבה תפרסם כמו שרשתות השיווק עושות מהו מרווח הרחח של חברות הבניה ומדוע יש כל כך הרבה ליקויי בנייה מדוע מעסיקים עובדים שלא יודעים לעבוד לפי התקנים שהמדינה קבעה מדוע יש חברות בנייה המטרטרות את הרוכשים שלא מקבלים כל סיוע ממכם באיזו זכות בכלל אתה וההתאחדות מעלים טענות ודורשים פתרונות מהמדינה כאשר אתם אלו שמקבלים סכומי עתק עבור דירות ללא כל שקיפות זו בהחלט שיטה
    סגור