נדל"ן ותשתיות

גארי ברנט רכש קרקעות בירושלים: אז למה התושבים מודאגים?

זמן קצר לאחר שגארי ברנט רכש קרקעות בירושלים בסך 750 מיליון שקלים, תושבי שכונת טלביה באזור פנו אליו במכתב מודאג. הם קוראים לו לחדש הסכמי חכירה עם קק"ל בצל הצניחה המהירה בשווי הנכסים בבעלותם
מערכת ice | 
שכונת טלביה (צילום חגי אגמון שניר ויקיפדיה)
לפני כשבועיים דווח שגארי ברנט, איש הנדל"ן האמריקאי, רכש קרקעות בירושלים מידי הכנסייה האורתודוקסית היוונית במחיר 750 מיליון שקל. כעת מתברר שמאז תושבי השכונה באזור הנרכש, שכונת טלביה, מודאגים מאד מהמצב וכבר זמן מה לא מצליחים לממש את הנכסים שלהם.
על פי בדיקה של 'כלכליסט' מתברר כי הקרקע נמצאת בחכירה ארוכת טווח וככל שהשנים עברו ומועד סיום החכירה, שבדרך כלל מוארך בעסקה חדשה, התקרב כך ערכי הבתים שנמצאים בשטח החכור יורדים. כעת, בעקבות הרכישה תושבי השכונה פנו באופן כתוב לברנט וביקשו ממנו להגיע להסכם עם קק"ל כדיי להאריך את הסכם החכירה. כיום בנויות בשטח החכירה מעל לאלף דירות, מלונות, מוזאון ישראל, מוסדות ציבור ועוד.
ההסכם המקורי בין קק"ל לכנסיה נחתם בשנת 1950 ל-50 שנה קדימה ומומשה האופציה של חכירה של 50 שנים נוספות. בשנת 2016 חברת ניות קוממיות רכשה את הקרקע ב-114 מיליון שקלים. ברנט כאמור רכש את הקרקע כעת במחיר גבוה פי 6.5. 
 
עם זאת, בצב הנוכחי הבנקים כבר לא מסכימים לתת לעסקים בשכונה משכנתאות ובעלי נכסים באזור בפועל כבולים לנכסים בבעלותם. אלו האחרונים טוענים כי הנכסים שלהם שווים כיום את סכום השכירות השנתי, כפול שנות העסקה - פחות ממיליון שקלים בסך הכול.
התושבים החלו לחשוש כששמעו לאחרונה על בעיות חידושי ההסכמים. לאחר שניסו לברר מי הבעלים של הקרקעות הם גילו שקיימת שקיפות נמוכה, אך בית המשפט לא הסכים לאפשר חשיפה של הנתונים בשטח. כמו כן, הכוונות של ברנט לא היו ברורות עד כה. עם זאת, הוא מבהיר שהוא מתכנן לארץ על מנת לנהל שיח התושבים ולפעול עמם להשבחת הנכסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה