מדדים ומחקרים

טסלה צונחת, אלפי עובדים יפוטרו, אז למה המנייה זינקה ב-8%?

טסלה דיווחה על הכנסות בגובה של 21.3 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-22.22 מיליארד דולר, יש לציין כי המניה התרסקה ב-40% מתחילת 2024, אבל האסטרטגיה עליה הצהירה לשווק בקרוב דגמים חדשים וזולים יותר הרגיעה את המשקיעים והמנייה טיפסה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
אחרי שפרסמה את הדו"חות שלה לרבעון הראשון של 2024, ענקית הרכב טסלה הודיעה כי תפטר 6,020 עובדים בטקסס וקליפורניה בעקבות התוצאות הרבעוניות שלה, כאשר המנכ"ל אילון מאסק צפוי לשרטט את האסטרטגיה של יצרנית הרכבים החשמליים להילחם האטת ביקושים וירידת מרווחים.
בסך הכל טסלה דיווחה על הכנסות בגובה של 21.3 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-22.22 מיליארד דולר, יש לציין כי המניה התרסקה ב-40% מתחילת 2024.
 
בשבוע שעבר, טסלה הודיעה על קיצוץ של יותר מ-10% בכוח העבודה הגלובלי שלה תחת לחץ מירידה במכירות ומלחמת מחירים מתעצמת בין יצרניות EV, מבלי לחשוף את מספר העובדים שהקיצוצים ישפיעו עליהם. בסך הכל, טסלה תפטר 3,332 משרות בקליפורניה ותבטל 2,688 משרות בטקסס, החל מה-14 ביוני, כך הראו ההודעות.
מניית יצרנית הרכב מאוסטין, טקסס, עלתה בכ-2% לפני תוצאות הרבעון הראשון של החברה, ועל אף שפספסה את תחזיות המשקיעים, האסטרטגיה שהצהירה עליה לפעול לייצור של דגמים חדשים ומוזלים סיייעה למניה לקפוץ בשיעור של 8%.
בדו"ח בלעדי של רויטרס ב-5 באפריל דווקא פורסם לאחרונה כי טסלה ביטלה מכונית זולה שהובטחה מזמן, שצפויה לעלות בסביבות 25,000 דולר, שהמשקיעים סומכים עליה כדי להניע את הצמיחה בשוק ההמוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה