רכב

טסלה מכריזה על ריקול של רכבי החברה בשל תקלה חמורה המסכנת חיים

לצד הירידה במכירות ובשווי המנייה, יצרנית הרכבים חשמליים טסלה מכריזה על ריקול של כ-3,700 טנדרים חשמליים מדגם הסייברטראק. הסיבה לכך בשל חשש לתקלה בדוושת המהירות ברכב שעלולה להוביל לאובדן שליטה
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
חברת המכוניות החשמליות טסלה, הכריזה על ריקול נוסף לחלק מרכבי החברה כאשר הפעם מדובר על אלפי טנדרים חשמליים מסוג סייברטראק. על פי פרטים המהלך יצר לפועל לאחר שהתגלה חשש סביר דוושת המהירות שלהם עלולה להיתקע ולגרום לאובדן שליטה.
הריקול הנוכחי יכלול כ-3,787 רכבי סייברטראק שמחיר כל רכב עומד על 61 אלף דולר. הפרטים דווחו לראשונה ב-BBC מפי עובד החברה שבחר שלא להזדהות, אך טען שקיים חשש לבעיה דומה גם בדגמים קודמים של החברה. כמו כן, כל אלו חושפים את הסיבה מאחורי העיכובים הגדלים במסירת המכוניות ללקוחות. 
 
משרד המשפטים האמריקאי התייחס לסוגיה וכתב כי: "דוושת תאוצה תקועה עלולה לגרום לרכב להאיץ ללא שליטה, ולהגדיל את הסיכוי לתאונה". כמו כן, בטסלה ציינו כהחברה תתקן את התקלה במכוניות ללא כל עלות מצידם של הלקוחות.
הריקול הנוכחי מתרחש בזמן שהחברה נמצאת בתקופה קשה וזהו לא הבעיה הראשוה שפרויקט הסייברטראק חווה. רק ב-2019 על מנת להדגים לקהל כמה הרכב חזק מנכ"ל החברה, אלון מאסק, שבר את חלון הרכב.
החברה מתמודדת על תחרות גדולה מצד מתחרותיה סיניות ומהצד השני בירידה בביקוש לכלי רכב חשמליים. כיוצא מכך, מכירות החברה ירדו בחדות בשלושת החודשים הראשונים של 2024, ומחיר המניה שלה ירד בהתאם.
בנוסף, למי שהספיק לשכוח, בשבוע האחרון, טסלה הכריזה על גל פיטורים בהיקף של 10% מכוח העבודה שלה. עם זאת, היא עדיין עומדת להעניק למאסק את חבילת השכר הגדולה בהיסטוריה האמריקאית, בשווי של 56 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה