רכב

טסלה מתחילה בקיצוצים: מאות עובדים קיבלו מכתבי פיטורים

טסלה מפטרת 285 עובדים בבאפלו, ניו יורק כחלק מארגון מחדש רחב יותר, על פי הודעת החברה. הפיטורים שנחשפו בבאפלו מייצגים ירידה של 14% במספר העובדים שם. רוב העובדים עובדים במפעל של טסלה שם שמייצר ציוד Supercharger
מערכת ice |  1
טסלה (צילום shutterstock)
הקיצוצים יצאו אל הדרך. טסלה, חברת המכוניות החשמליות בבעלותו של אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, אילון מאסק, יוצאת מפטרת בתקופה הקרובה 10% מכוח האדם שלה - כ-14 אלף עובדים בכל רחבי העולם, מספר ימים בלבד אחרי שהשיקה במפתיע דגם מכוניות חדש. כבר היום [חמישי] מגיעה הראשונה עם מאות עובדים שנשלחים הביתה.
טסלה מפטרת 285 עובדים בבאפלו, ניו יורק כחלק מארגון מחדש רחב יותר, על פי הודעת החברה.הפיטורים שנחשפו בבאפלו מייצגים ירידה של 14% במספר העובדים שם. רוב העובדים עובדים במפעל של טסלה שם שמייצר ציוד Supercharger.
 
רק השבוע, מאסק כתב במסגרת המכתב שדלף: "במסגרת המאמצים הללו ביצענו בדיקה מקיפה של הארגון והגענו להחלטה הקשה שיש לצמצם את מספר העובדים ביותר מ-10% ברחבי העולם". מדובר בסס פיטורים חריג במיוחד, מתוך 140 אלף עובדי החברה יישארו כעת כ-126 אלף עובדים.
כזכור, לאחרונה פרסמה טסלה את הדוחות לרבעון ה-4 של 2023, אחריה המנייה שלה צנחה ב-4% . על פי הדוחות שפרסמה, ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-25.2 מיליארד דולר, עלייה של 3% בלבד בהשוואה לשנה הקודמת למרות העלייה הגדולה יותר במשלוחים, וסימן להשפעה של מחיר מכירה ממוצע נמוך יותר בעקבות הורדות המחירים החוזרות ונשנות שלה. גם ההכנסות הגיעו מתחת לתחזיות של 25.6 מיליארד דולר. המניות ירדו ב-5% במסחר לאחר שעות העבודה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ובונוס למאסק
    מירי רקב 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולך לתת לעצמו 56 מיליארד.. כנראה המצב לא כזה רע
    סגור