מדדים ומחקרים

אחרי חגיגות יום הרווקים, כמה שווה מייסד עליבאבא ג'ק מא?

10 ימים חלפו מאז חגיגת יום הרווקים הסיני, בו סיכמה החברה שייסד, מכירות בכ-85  מיליארד דולר, כמה שווה כיום ג'ק מא?
מערכת ice | 
כמה שווה ג'ק מא (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לאחר שביום הרווקים, למרות האטת קצב המכירות והניסיון לעודד קנייה חכמה יותר, הרוויחה עליבאבא סכום עתק ששבר שיא, עלה לכותרות שוב מייסד קבוצת עליבאבא, המיליארדר הסיני ג'ק מא.
בתור יליד סין, מא הביע עניין בלימוד אנגלית מגיל צעיר באמצעות שיחה עם דוברי אנגלית שפגש. הוא גם ערך סיורים למבקרים במשך תשע שנים כדי לתרגל את האנגלית שלו. אחד הזרים שהוא התיידד איתו, העניק לו את הכינוי "ג'ק". הוא למד תואר באומנויות ומסחר ועבד כמרצה למסחר ומורה לאנגלית.
בשנת 1995, בטיול לארצות הברית עם חברים, מא התוודע לאינטרנט. לאחר שלא מצא שם מידע על בירה מסין, מא וחברו יצרו אתר הקשור לסין והשיקו אתר משלהם. בתוך כמה שעות, על פי הדיווחים, הוא קיבל מספר מיילים ממשקיעים סינים שרצו לדעת עליו יותר. 
כשהבינו את הפוטנציאל של האינטרנט, מא פתח עם שותף את המשרד הראשון של China Pages, והקימו את החברה השנייה של Ma. הם רשמו את הדומיין "chinapages.com" בארצות הברית, והרוויחו 5 מיליון יואן סיני בתוך שלוש שנים (שווה ערך ל-800,000 דולר ארה"ב באותה תקופה). לפיכך, מא החלה לבנות אתרים עבור חברות סיניות בעזרת חברים בארה"ב.
ב-1999 מא הקים את עליבאבא, אתר שיווק ומכירה לעסקים שבסיסו בסין, בדירתו בעזרת שמונה עשר מחבריו. באוקטובר 1999 ובינואר 2000 זכתה עליבאבא בהשקעה של 25 מיליון דולר בהון סיכון זר.
במהלך 15 השנים האחרונות, עליבאבא גדלה באופן אקספוננציאלי. כיום החברה היא אתר המסחר הגדול בעולם, גדול יותר מאשר איביי ואמזון.קום ביחד. לחברה יש כעת 280 מיליון לקוחות פעילים מלמעלה מ-240 מדינות שעשו עסקאות בשווי של קצת פחות מ-300 מיליארד דולר של סחורות ושירותים בין יוני 2013 ליוני 2014.
לחברה יש כיום שש חברות בנות פעילות, כולל Alibaba.com, Tmall.com, eTao, Alibaba Cloud Computing, Taobao Marketplace ו-Yahoo!. מא הכריז ב-10 בספטמבר 2018 יפרוש מתפקידו כיו"ר בכיר של Alibaba Group Holding, כאשר תפקידו יועבר על ידי דניאל ג'אנג.
הונו של מא מגיע בעיקר מהאחזקה שלו ב-6.3% מקבוצת עליבאבא, כ-160 מיליון מניות, ומשירות התשלומים המקוון Alipay. מא גם שולטת באנט פיננסית, שגייסה 4.5 מיליארד דולר ממשקיעים בסבב גיוס ב-2016 תמורת שווי משתמע של 60 מיליארד דולר, אם כי היא עשויה להגיע ל-75 מיליארד דולר. הוא התחייב לדלל את הבעלות שלו באנט לפני ההנפקה שלהם. למא יש גם 70 אחוזים בחברה המבוססת על איי קיימן APN. הוא גם שולט ב-35 מיליון מניות נוספות, בשווי 3.2 מיליארד דולר, שהופנו לארגון ללא מטרות רווח בשם SymAsia Foundation.
 
בנוסף לחלקו בעליבאבא, ג'ק מחזיק ב-48.5% מחברה בשם Zheijang Ant Small Micro Financial שהיא חברת אחזקות עבור ישות בשם  Alipayשהיא בעצם הגרסה של סין ל- Paypal. Alipay מוערכת כיום ב-25 מיליארד דולר, מה שמכניס עוד 12.1 מיליארד דולר לכיסו של ג'ק. 
כיום, הונו הכולל מוערך בכ-38.6 מיליארד דולר, על-פי מגזין פורבס, והוא ממוקם במקום ה-26 ברשימת עשירי העולם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה