מדדים ומחקרים

מרים אדלסון ואנגלה מרקל בחוץ: אלו הנשים החזקות בעולם

אתר "פורבס" חשף את רשימת 100 הנשים החזקות ביותר בעולם. המיליארדרית הישראלית וקנצלרית גרמניה היוצאת בחוץ לאחר 10 שנים ברציפות בראש הרשימה | דירוג הנשים החזקות בעולם של "פורבס"
מערכת ice |  1
מקנזי סקוט (צילום פייסבוק)
הדבר הראשון שקופץ לראש כשרואים את רשימת 100 הנשים החזקות ביותר בעולם של המגזין הבינלאומי "פורבס", מי נמצאת בראש הרשימה ומי לא נמצאת. לאחר 16 שנה ששלטה באחת הכלכלות החזקות ביות באירופה, אנגלה מרקל מי שהייתה קנצלרית גרמניה וכיכבה במשך 10 שנים ברשימה נעדרה. כשנשים ברחבי העולם ממשיכות לשאת באופן לא פרופורציונלי בנטל המגיפה ולהתמודד עם האתגר של יציאה מהמשבר, מגמה אחת שהשנה הואצה והתעצמה: כוח מתרחב כעת מעבר לתארים מסורתיים וניתן להפעיל אותו בצורה יעילה והשפעה בדרכים לא שגרתיות. 
על פי הדירוג: מקנזי סקוט, הגרושה של ג'ף בזוס ואחת הנשים העשירות בעולם, הפכה לפילנתרופית והזיזה מהפסגה את קנצלרית גרמניה שהייתה שם ב-10 השנים האחרונות. קמלה האריס, סגנית ארצות הברית במקום ה-2. ונשיאת הבנק המרכזי האירופי, כריסטין לגארד מיד אחרי השתיים הראשונות במקום השלישי. מארי בארה במקום הרביעי מנכ"לית ג'נרלס מוטורס החל מ-2014 ונועלת את החמישייה הראשונה הגרושה של מלינדה פרנץ' גייטס גרושתו של ביל גייטס.
 
חשוב לציין, לא מדובר בעושר של הנשים החזקות בעולם. כך לדוג' פרנסואה בטנקור מאיירז, האישה העשירה בעולם, לא נמצאת בין מאה הנשים החזקות וגם הישראלית העשירה בעולם, ד"ר מרים אדלסון שהחליטה לחזור לתרום ולהשפיע בפוליטיקה האמריקאית, לא נמצאת ברשימה. הבחירה בסקוט נעשתה לאחר שקיבלה 25% ממניות אמזון בהסכם הגירושין מג'ף בזוס. סקוט התחייבה לתרום כמחצית מהונה לאורך חייה ובשנתיים האחרונות תרמה קצת פחות מ-10 מיליארד דולר. 
בין הנשים המשפיעות ניתן לראות נשים מפורסמות כמו ריהאנה שלקחה צעד אחורה מעולם המוזיקה כשבחרה להתמקד בעיקר בעסקים והיא ממוקמת במקום ה-68, הזמרת ביונסה במקום ה-76 וזמרת נוספת, טיילור סוויפט, במקום ה-78. סרינה וויליאמס שחקנית הטניס מהיותר בכירות בעולם נמצאת במקום ה-895.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יופי עכשיו מריים המבורכת יכולה לשמוח שיעזבו אותה בשקט
    סבא מוסא 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמין שיעזבו אותה כל הרכלנים והצהוביםניאלה קישטא תנו לה לעשות את מה שהיא עושה בשקט
    סגור