מדדים ומחקרים

אומת הסטארטאפ? זה המקום אליו ישראל הגיעה ברישום הפטנטים

דו"ח עולמי חשף כי ישראל במקום ה-15 בעולם במספר הגשות הפטנטים לשנת 2020, נרשמה עלייה במספר הנשים המגישות פטנטים ונרשמה עלייה של כ-15% במספר ההגשות של תושבים מישראל
מערכת ice | 
פטנט המצאה (צילום freepik)
על פי הדו"ח השנתי של איגוד הקניין הרוחני העולמי לשנת 2020, אשר סוקר את מספר הגשות הפטנטים לפי מדינות, עולה כי ישראל שומרת על המקום ה-15  מתוך מעל 100 מדינות עם כ-8,000 בקשות בשנה, כפי שהייתה בדירוג של שנת 2019. מדובר במספר ההגשות שהוגשו אצל רשם הפטנטים הישראלי במהלך 2020, בין אם אלו זרים שהגישו בקשות מחו"ל בישראל, או ישראלים שהגישו בישראל.
את המקום הראשון ברשימה, עם מספר הגשות הפטנטים הרב ביותר, תופסת סין, שמובילה בפער משמעותי משאר המקומות עם כ- 1.5 מיליון הגשות פטנט, כמעט פי שלושה מהרשות במקום השני, אותו תפסה ארה"ב (כ-600 אלף הגשות). סין רושמת גידול של שבעה אחוזים משנה שעברה, וההגשות במשרד הפטנטים הסיני מהוות כ 45% מסכך כל ההגשות העולמיות, וזאת כאשר בשנת 2009 הייתה במקום האחרון. במקום השלישי נמצאת יפן עם כ-300 אלף הגשות, ובדומה לארה"ב רושמת ירידה במספר ההגשות לעומת השנה הקודמת.
מבין הנתונים עולה כי נרשמה עלייה באחוז הנשים הישראליות שמעורבות בבקשות לפטנט (כלומר אחוז הנשים מבין סך כל הממציאים) שעומד על 16.5 אחוז, עלייה של 1.5% משנת 2019. בהשוואה לשאר מדינות העולם בהקשר המגדרי, ישראל נמצאת במקום ה-7, כאשר במקום ה-1 נמצאת ספרד (27%) ולאחריה סין. בהסתכלות עולמית, בתחומים של מדעי החיים כגון ביוטכנולוגיה, פרמצפטיקה, כימיה אורגנית ועוד, ישנו אחוז גבוה יותר של נשים מאשר בתחומים אחרים כגון בהתקנים רפואיים, אמצאות בתחום הטלקומוניקציה. 
 
בדו"ח השנתי גם נבדק מספר הגשות הפטנטים על ידי תושבים של ישראל בלבד, ונמצא כי נרשמה עלייה של כ-15% במספר ההגשות של תושבים מישראל בהשוואה לשנה שעברה.  עוד עולה מהדוח כי רוב המבקשים הישראלים מגישים את הבקשות למשרד הפטנטים בארה"ב, אחרי זה באירופה ואחרי זה בסין.
עו"פ (עורכת פטנטים) ועו"ד סלעית שחר, שותפה במחלקת ההייטק בקבוצת ריינהולד כהן, מומחית לקניין רוחני: "ממשיכה מגמת העלייה המשמחת לגבי מספר הנשים אשר מעורבות בבקשות לפטנט. עם זאת, פנינו עדיין קדימה להתקדמות משמעותית  במעורבות הנשים בטכנולוגיות מתקדמות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה