מדדים ומחקרים

תקציב עיריית תל אביב-יפו אושר: עלות המחייה לתושבים תקוצץ?

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה שהתקציב העירוני הכולל יעמוד על 7.7 מיליארד שקל - גידול של 1.1 מיליארד שקל, כמעט 50% מתקציב העירייה הרגיל מיועד לתחומי חינוך, רווחה, קהילה, תרבות ופנאי. בתכנון: היערכות לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה תוך קידום מוגבר של תחבורה ציבורית, שיתופית ואלטרנטיבית
מערכת ice | 
אילוסטרציה: מחירים בפקקים (צילום Miriam Alster/FLASH90)

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש (ראשון) את הצעת התקציב לשנת 2022. הצעת התקציב הרגיל מסתכמת לסך של 5.840 מיליארד שקל (גידול של 330 מיליון בהשוואה לתקציב 2021), באמצעותם תמשיך העירייה להעצים את השירותים הניתנים לתושבי העיר בכל תחומי החיים, בדגש על תחומי החינוך, הרווחה, הקהילה ואיכות החיים והסביבה. 

הצעת תקציב הפיתוח לשנת 2022, המסתכמת ב- 1.93 מיליארד שקל (לעומת תקציב של כ-1.15 מיליארד ב-2021), נגזרת מתכנית חמש שנתית מעודכנת הכוללת פיתוח תשתיות, הקמת מבני ציבור, תרבות, חינוך וספורט. תכנית העבודה לשנת 2022 נבנתה בצל משבר הקורונה תוך ריסון תקציבי ואחריות ציבורית, ומתייחסת  לאתגרי העיר והעירייה בפרויקטים נקודתיים ורב שנתיים.
 


 
ביסוס מצבה הכלכלי של העירייה מאפשר לעירייה להרחיב את השירותים הניתנים לתושבי העיר ולהעלות את איכותם, בייחוד בתקופה מורכבת זו. ניהול תקין ומוקפד לאורך שנים ארוכות היא המפתח ליכולתה לשל העירייה השקיע משאבים רבים יותר על מנת להעניק לתושבי העיר- עם דגש מיוחד על יפו והדרום- מערכת חינוך איכותית יותר, שירותי רווחה מתקדמים ומקיפים, היצע תרבותי עשיר ומגוון כיאה למטרופולין ושיפור משמעותי באיכות החיים ואיכות הסביבה שהופכת נקיה וירוקה יותר.

תקציב מינהל החינוך- 1.49 מיליארד שקל (גידול של כ-11 מיליון שקל
תקציב מינהל שירותים חברתיים- 697 מיליון שקל (גידול של כ-23 מיליון שקל)
תקציב מינהל קהילה- כ-452 מיליון שקל (גידול של כ-39 מיליון שקל)
תקציב חטיבת התפעול, איכות החיים והסביבה- 1.20 מיליארד שקל (גידול של כ-60 מיליון שקל) 
מדברי ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בישיבת אישור התקציב: "הרגע הזה בשנה הוא הבסיס המהותי לכל מה שמתרחש בעיר תל אביב-יפו. המספרים טומנים בחובם הכרעות ערכיות. באמצעותם אנחנו הופכים למציאות מושגים מופשטים כמו תרבות, רווחה, קהילתיות, חינוך, טיפוח מדע, מחקר וחשיבה רציונלית, דמוקרטיה וסובלנות, תכנון ארוך טווח, קיימות, אחריות לאומית ועוד. כל אלו מנחים אותנו כיצד לפעול בנסיבות שכופות עצמן עלינו ומשתנות ללא הרף. תכנית העבודה והתקציב אשר אושרו עתה נותנים מענה והרחבה תקציבית תוך דגש מיוחד לצרכים העירוניים השונים. אפשר לראות בו הרחבה בחינוך, בשירותים החברתיים, בתחומי הדיור והתכנון, בקהילה, בתפעול – בתברואה, בקיימות ועוד ועוד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה