מדדים ומחקרים

למה חברות ההייטק לא יוכלו לשכור משרדים בתל אביב?

הטירוף סביב שוק המשרדים נמשך, ובעיר הגדולה שיעור התפוסה קרוב מתמיד ל-100%. מהן העליות באזורים השונים בעיר ומה המחיר למ"ר? כל המספרים בפנים
מערכת ice | 
פרויקט המשרדים TOU-TOWERS שהוקם ע"י חב' רובינשטיין במתחם יצחק שדה" ת"א (צילום יחצ רובינשטיין)
שוק המשרדים הרותח ממשיך לתת אותותיו ברחבי הארץ בכלל, ובתל אביב בפרט. בהתאם למצב העניינים, הסיכוי לשכור משרדים על שטחים משמעותיים לטובת תחומי ההייטק והנדל"ן הולך ופוחת. לאחרונה פורסם מחקר שוק של חברת CBRE ישראל בנושא ענף המשרדים והמסחר ברבעון 3 לשנת 2021. במחקר נקבע בין השאר כי ענף המשרדים הראה דיפרנציאציה בשיעורי התפוסה ודמי השכירות.
באופן לא מפתיע חוד החנית בנושא היא תל אביב, כאשר דמי השכירות למשרדים בה בשנת 2021 עלתה ב-13% ל-108 שקל מ"ר, כאשר בתפוסת המשרדים הממוצעת בת"א יש עלייה של כ-2% לתפוסה של 95%. כמו כן, בעיר הגדולה נרשמה ברבעון ה-3 עלייה של 7% בדמי השכירות אל מול הרבעון הקודם.
שיעור התפוסה בתל אביב בכל הקשור למשרדים וכן לסיכוי הפוחת לאתר שטחים רחבי היקף עבור חברות הייטק, בא לידי ביטוי גם על פי נתוני המחצית השנייה של השנה החולפת שאספה קבוצת נת"מ, המתמחה בנדל"ן עסקי. על פי הנתונים, משרדי הפרימיום קרובים מאוד לתפוסה של 100%.
 
בקטגוריה זו נכללים בין השאר מרכז תל אביב וציר יגאל אלון עם תפוסה של 99.8% כ"א, מתחם הבורסה עם 99.3% וציר מנחם בגין עם 98.75%. קצת אחריהם נמצא אזור בתי המשפט, שרדם עלייה של 3% ועומד כעת על 96.79%, ורמת החייל, עם עלייה של 1% ל-92.36%.    
אשר למחירים למ"ר, אזור בגין מוביל בראש הרשימה עם שכירות ממוצעת של כ-144 למ"ר. ציר יגאל אלון שני עם 138 שקל למ"ר, הרחובות אחד העם, הרצל ורוטשילד עם 135 שקל למ"ר ואילו מרכז תל אביב, בכלל זה דיזנגוף ואבן גבירול עם שכירות ממוצעת של כ-121.5 שקל למ"ר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה