מדדים ומחקרים

'סבבה' או 'אחלה'? 'פלאפל' או 'חומוס'? זה מה שהתיירים לומדים קודם

לקראת השקת שירות ההטבות החדש של מאסטרקארד בישראל, החברה ערכה סקר שבדק איזה המלצות אנחנו הישראלים נותנים לתיירים שמגיעים ארצה לביקור. אז איזה מילה התיירים קודם, ומה המאכל שאנחנו מציעים להם לנסות - חומוס או פלאפל?
מערכת ice | 
תיירים בישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ מתניה טאוסיג)
בקרוב חברת מאסטרקארד ישראל תשיק את פלטפורמת ההטבות החדשה שלה, ולקראת ההשקה החברה ביצעה מדגם שבדק אילו המלצות אנחנו הישראלים נוהגים לתת לתיירים, דוגמת איזו מילה נלמד אותם ועל אילו מאכלים נמליץ קודם. 
מילת הסלנג הראשונה שתייר בוחר ללמוד כשהוא מגיע ארצה היא "סבבה" עם רוב של 48%. במקום השני נרשמה המילה "אחלה" עם 15% ואחר כך "יאללה" עם 13%. מילים נוספות שנרשמו היו "חבל על הזמן" ו"בלגן".
באשר למאכלים, המקומיים כמובן המליצו קודם כל על פלאפל, עם רוב של 40%. שווארמה הגיעה למקום השני עם 22% וחומוס למקום השלישי עם 18%. האטרקציה המומלצת ביותר היא ירושלים העתיקה שזכתה לרוב של 43%. אח"כ נוספו גם ים המלח והזריחה במצדה. מנגד, הישראלים המליצו לצפות בשקיעה ביפו, מכתש רמון וכמובן בחוף הילטון.
 
ואיזה טיפים אנחנו נותנים למבקרים? 18% מציעים לא להתרגש מהרעש, ו-14% ציינו שלא כדאי להיות פראיירים. הנתון הצטרך ל-12% נוספים שהציעו לתיירים לבדוק מחירים לפני הרכישה.
ד"ר אבשלום קור הסביר: "החיים בצוותא גרמו לשילוב הדדי: מילים עבריות שאומצו על ידי הערבים (כמו: בגד-ים ומשלוח) ומילים בערבית שאומצו על ידי היהודים, כמו המילה 'סבבה' שהגיעה מהמילה 'צבאבא', אשר נשמעת בהגייה 'סבאבה' ופירושה: בנחת, ברגיעה, בצורה חלקה. בפי דוברי עברית 'סבבה' מייצגת הבעת הסכמה, כמו 'בסדר', 'טוב', בדרך כלל הסכמה בשמחה - במקביל למלה 'בכּיף' שגם היא מן הערבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה