מדדים ומחקרים

אלו האתגרים של הארגונים המטמיעים אסטרטגיות Zero Trust

פורטינט פרסמה את ממצאי דוח מצב ה-Zero Trust הגלובלי לשנת 2023. הדוח מבוסס על סקר גלובלי שנערך בקרב 570 מקבלי החלטות בתחום ה-IT והאבטחה מ-31 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל, המייצגים את מרבית התעשיות, כולל המגזר הציבורי. אלו הממצאים
מערכת ice | 
גון מדיסון
פורטינט® (נאסד"ק: FTNT), מובילה עולמית באבטחת סייבר המניעה את האיחוד בין ביצועי תקשורת ואבטחה, פרסמה את ממצאי דוח מצב ה-Zero Trust הגלובלי לשנת 2023. הדוח מבוסס על סקר גלובלי שנערך בקרב 570 מקבלי החלטות בתחום ה-IT והאבטחה מ-31 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל, המייצגים את מרבית התעשיות, כולל המגזר הציבורי. מטרת הסקר הייתה לקבל הבנה טובה יותר בנוגע לנקודה שבה נמצאים ארגונים במסע שלהם להטמעת מודל Zero Trust בארגונם.
הממצאים העיקריים:
ארגונים בכל הגדלים פועלים כדי להטמיע אסטרטגיות Zero Trustמאז 2021 חברות פרסו יותר פתרונות כחלק מאסטרטגיות ה-Zero Trust שלהם. 67% מהמשיבים דיווחו כי הם נמצאים בתהליך של הטמעה – בהשוואה ל-66% בשנת 2021. הממצאים מעידים כי חברות פועלות כדי לאפשר שימוש ב-Zero Trust בכל מקום במטרה למזער את ההשפעות של פרצות אבטחה.
ארגונים ממשיכים להתמודד עם אתגרים הקשורים בהטמעת אסטרטגיות Zero Trustלמרות ההתקדמות של חברות בנושא, הן עדיין חוות אתגרים. לפי ממצאי הסקר 48% מהמשיבים העידו כי חוסר התממשקות בין פתרונות Zero Trust הפרוסים באתר המקומי ובענן מהווה את הבעיה המשמעותית ביותר שעליהם לטפל בה. משיבים אחרים דיווחו על אתגרים הקשורים לאכיפת מדיניות קצה-לקצה, השהייה של יישומים ומחסור במידע מהימן שיסייע להם לבחור ולתכנן פתרון Zero Trust.
הצלחה חלקית בכיסוי המשתמשים באתרים המקומיים והמרוחקים באמצעות מדיניות גישה קבועה ליישומים – חברות רבות צריכות לאבטח את הגישה ליישומים, הן באתרים המקומיים והן מחוץ לרשת. מממצאי הסקר עלה כי קרוב ל-40% מהמשיבים עדיין מארחים מעל למחצית מהיישומים שלהם באתרים המקומיים. עוד נמצא כי 75% מהמשיבים נתקלו בבעיות עקב הסתמכות על ZTNA בענן בלבד.
חשיבות איחוד הספקים ושיתוף פעולה בין פתרונות – פריסה של פתרונות המגיעים מספקים רבים הובילה לאתגרים כמו פערי אבטחה חדשים ועלויות תפעול גבוהות, ולפי ממצאי הסקר 90% מהארגונים דירגו את האיחוד בין הספקים והפתרונות כחשובים מאוד וגם שיתוף פעולה בין פתרונות דורג כבעל חשיבות גבוהה עבור 88% מהמשיבים. הממצאים מראים כי חברות גדולות יותר מחפשות לאחד בין פתרונות כדי לפשט את הפעולות ולהפחית את התקורה.  
SASE נמצא בעדיפות גבוהה – סדרי העדיפויות עבור SASE משתנים. "יעילות האבטחה" הוא המשמעותי ביותר עם 58% מהמשיבים שמיקמו אותו באחד משלושת המקומות הראשונים. לפי 89% מהמשיבים, אינטגרציה של SASE עם הפתרונות באתרים המקומיים גם היא חשובה מאוד.
 
בניגוד לטענות כי הכול עובר לענן, מרבית הארגונים עדיין מיישמים אסטרטגיית יישומים ונתונים היברידית. ה-ZTNA צריך לעבוד ללא קשר למיקום של היישומים והמשתמשים, כאשר המשיבים העידו כי האזורים העיקריים שאסטרטגיית ZTNA היברידית צריכה לכסות כוללים יישומי אינטרנט (81%), משתמשים באתרים המקומיים (76%), משתמשים מרוחקים (72%), יישומים באתרים המקומיים (64%) ויישומי SaaS (51%).
ג'ון מדיסון, סגן נשיא לתחום מוצרים ומנהל שיווק ראשי בפורטינט, אמר: "ממצאי הדוח של פורטינט מראים כי אומנם ארגונים רבים יותר מטמיעים אסטרטגיית Zero Trust, אך הם עדיין מתמודדים עם אתגרים הקשורים לאינטגרציה. כדי להטמיע בהצלחה Zero Trust, ארגונים זקוקים לפתרונות אשר תוכננו כדי לאחד בין התקשורת והאבטחה והם בעלי היכולת להתפרש על פני סביבות רבות, כמו ה-Fortinet Universal ZTNA ו-Universal SASE".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה