מדדים ומחקרים

נזקי מלחמת יום כיפור נחשפים: כמה ישראלים הושפעו נפשית?

50 שנה למלחמת יום כיפור, סקר מיוחד של עמותת נט"ל חושף: אחד מ 3- מעיד שהמלחמה השפיעה לרעה על בריאותו הנפשית
מערכת ice | 
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בסקר מיוחד שערכה עמותת נט"ל בקרב 323 לוחמים ממלחמת יום כיפור, המשיבים ענו על שאלון מיוחד שנועד לבחון את ההשפעות ארוכות הטווח גם 50 שנה לאחר המלחמה, נמצא כי רבים דיווחו על הרעה במצבם הנפשי.
38% דיווחו על פציעה פיזית במלחמה, 35% דיווחו שההשתתפות במלחמה השפיעה לרעה על מצבם הנפשי. עם זאת, רק 18% מהמשתתפים בסקר דיווחו שפנו לבקשה לטיפול נפשי בעקבות מלחמת יום כיפור.
 
אחד מכל 5 משתתפים סבר שהמלחמה השפיעה באופן שלילי על הקשרים הזוגיים שלו. כמעט אחד מכל 4 משתתפים סבר שהמלחמה השפיעה באופן שלילי על הבריאות הפיזית שלו. ואחד מכל 3 משתתפים ציינו שהמלחמה השפיעה באופן שלילי על הבריאות הנפשית שלו. מעל 60% חשים שהמלחמה השפיעה באופן חיובי על תחושת השייכות שלהם למדינה.

אפרת שפרוט מנכ״לית עמותת נט״ל, הצלם יורם אשהיים
ביחס לשיעורים של מי שדיווחו שנפצעו פיזית או נפשית והשיעורים של מן שפנו לטיפול נפשי בעקבות המלחמה רק 25% מוכרים במשהב"ט ומתוכם 6% מוכרים על רקע נפשי בלבד.
אפרת שפרוט מנכ״לית עמותת נט״ל: ״בציון 50 שנה למלחמת יום כיפור, מלחמה אשר רבים איבדו בה את חייהם ורבים אחרים שבו ממנה בגופם אך נפשם נותרה בקרב, אנחנו מבינים כי חוויות הלחימה נחקקו בקרב זכרונם של הלוחמים עד היום. הנתונים העולים מן הסקר ממחישים את החשיבות של שיתוף חוויות הלחימה ועיבודם. אני קוראת לכולם- אל תישארו עם זה לבד. אנחנו פה בשבילכם, אף פעם לא מאוחר לפנות.״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה