מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

השפעת המתיחות בין איראן לישראל על השווקים הפיננסיים

במניות, באג"ח, במט"ח ובסחורות – המתיחות בין ישראל ואיראן, מורגשת היטב בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם. מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס, עושה סדר

בשיתוף הפניקס | 
בנימין נתניהו, עלי ח'אמנאי (צילום vecteezy, shutterstock, פלאש 90/ MARC ISRAEL SELLEM/POOL, ויקיפדיה/ Khamenei.ir)
את המתיחות המבעבעת בין איראן לישראל, אנו מרגישים היטב במהלך הימים האחרונים גם בשווקים הפיננסיים בעולם – אם זה במניות, אג"ח, מט"ח או סחורות. 
 
נתחיל משוק המניות המקומי, שהמשיך אמש (שלישי) במגמה השלילית של השבוע האחרון – עם ירידה נוספת של כ-0.3% במדדי המניות המרכזיים, כאשר מתחילת החודש מדד ת"א 125 ירד בכ-5.4%. נזכיר כי המשק הישראלי מתפקד היטב בימים אלה כפי שעולה מהנתונים השונים (פעילות כלכלית, שוק העבודה). כל עוד האיום האיראני לא צפוי להשבית את הפעילות הכלכלית, הירידות בשווקים רק מייצרות הזדמנות להערכתנו, שכן בסופו של דבר אין פגיעה (לפחות לא כרגע) בחברות שנסחרות בבורסה.
בשוק האג"ח בישראל, התשואות הממשלתיות ממשיכות לטפס לכל אורך העקום, כאשר התשואה ל-10 שנים זינקה ל-4.82%!. אם כבר עלייה כל כך מהירה בתשואות האג"ח, ננצל את ההזדמנות להזכיר לכם על מסלול ה-Bullet שלנו בפוליסת ההשקעה, שנכון לסגירת המסחר אמש הגיעה לתשואה פנימית גלומה של כ-5.27% (התשואה השנתית שמשקיע צפוי להניב בקירוב, באם יחזיק את המסלול עד מועד הפדיון של המדדים בסוף 2027). לראייתנו, בכל יום שעובר והתשואות ממשיכות לטפס ברמות אלה, שוק האג"ח הופך לאטרקטיבי יותר, אלא אם כן אתם מעריכים שהפחתות הריבית לא נמצאות יותר על השולחן.
 
קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה אמש עדכון לתחזיות הכלכליות, וממנה עולה כי תחזית הצמיחה לישראל ב-2024 עודכנה מטה מ-3.1% (ערב המלחמה) ל-1.6%, אך ב-2025 מצפים להתאוששות מהירה עם צמיחה של 5.4%. נזכיר כי בבנק ישראל מעריכים כי הצמיחה תסתכם השנה ב-2.0%. בינתיים, מחישוב שלנו, עולה כי הצריכה הפרטית צפויה לזנק ברבעון הראשון ב-40%-45% (שיעור שינוי רבעוני במונחים שנתיים) וביחד עם גידול בצריכה הציבורית, אנו מצפים לצמיחה חזקה מאוד של התוצר ברבעון הראשון של השנה.
 
בארה"ב, ג'רום פאוול נאם אמש בהמשך להתבטאויות של חברי פד אחרים שנאמו מוקדם יותר, ומהמסרים השונים של כולם עולה דבר אחד: הריבית תישאר על כנה כמה זמן שצריך, כל עוד אין סימנים לכך שהאינפלציה עושה את דרכה לכיוון היעד, או במילים אחרות חזרנו ל-Higer For Longer. בתגובה להתבטאויות השונות של פאוול וחברי הפד, תשואות האג"ח הממשלתיות המשיכו לטפס אמש, כאשר התשואה לשנתיים עלתה במסחר התוך יומי מעל 5.0% (הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר), ואילו התשואה ל-10 שנים סיימה את יום המסחר ברמה של כ-4.67%
.
 

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
 

מדדי המניות בוול סטריט סיימו את המסחר אמש במגמה מעורבת כאשר מדד ה-S&P500 ירד ב-0.21%, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.12% ואילו הדאו-ג'ונס עלה ב-0.17%. מדד הS&P500- ירד בכ-3.9% מתחילת החודש. הבוקר, החוזים על המדדים עולים סביב ה-0.2%
.
לפני יומיים פורסם נתון חיובי וחזק של המכירות הקמעונאיות, שהצביע על כך שהצרכן האמריקאי ממשיך להפגין חוזקה. הנתונים החזקים הובילו לעדכון כלפי מעלה בתחזית הצמיחה לרבעון הראשון ל-2.9% ,לפי מודל הפד (GDPnow), קצב צמיחה מהיר מאוד וגבוה מהפוטנציאל.

*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 17.04.2024.
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה