ויראלי

מנהל הניו-מדיה של נתניהו: "האמון בתקשורת נמוך יותר מים המלח"

לטופז לוק, האיש שעומד מאחורי ה-"ביבי-וולוג", יומני הוידאו של ראש הממשלה, יש הרבה ביקורת על התקשורת הישראלית, אז הוא פתח ערוץ תקשורת משלו. בינתיים הוא מאוד מרוצה
אילן שניג |  10
ביבי ולוג
כשטופז לוק, יועץ התקשורת של בנימין נתניהו ומנהל המדיה דיגיטלית שלו מתחיל את היום, אין לו מושג מתי הוא ייגמר, במיוחד כשהוא מלווה את ראש הממשלה ומתעד את סדר יומו העמוס ביומן וידאו – ה"ביבי וולוג". הוא לא  מסתיר את המטרה של הוולוג הזה – יצירת ערוץ שעוקף את התקשורת ומביא את דמותו ה'אמיתית' של נתניהו בצורה בלתי אמצעית לצופים. 
 
מה הביא אתכם לפתוח את הוולוג ומה המטרה?
"המטרה היא פשוטה, לחבר את אזרחי ישראל בעוד דרך חדשנית לראש הממשלה. התקשורת דואגת במשך שנים להציג את רה״מ בדרך שלילית תוך פייק ניוז אובססיבי ובמקביל דואגת להשאיר בחוץ ביסודיות כל הישג ולהסתיר גם את האופי האמיתי של ראש הממשלה, הטוב ביותר שידעה מדינת ישראל. אופי שמלא בחכמה עמוקה, ראיית העתיד, יכולת אדירה של קבלת החלטות, אנושיות והומור. כל התכונות האלה באות לידי ביטוי בוולוג ובכלל בתוכן הדיגיטלי שאנחנו מייצרים שעוקף את התקשורת ומגיע באופן בלתי אמצעי לצופים".

  
 
 
היו כבר בעבר ניסיונות לפתוח ערוץ תקשורת משלו (בימי הליכוד TV), האם זה עוד ניסיון ליצור קשר אישי עם הציבור? הרגשתם שאין לראש הממשלה מספיק ערוצים ישירים? והאם יש במהלך הזה ביקורת על אמצעי התקשורת הרגילים?
"בנוסף לליכוד TV שהיה פרויקט לקמפיין הבחירות בלבד, בעבר גם הפקתי וולוג מהסוג הזה בביקור ההיסטורי של ראש הממשלה ורעייתו בהודו שעבד מצוין. אחד היתרונות בתוכן מהסוג הזה הוא שהוא מעלה את ממוצע הצפייה לאורך זמן - במקום צפייה של שניות בודדות מגיעים לממוצע של דקה מלאה. ברגע שיש תוכן איכותי ומעניין שמספק את הצורך שלנו למציצנות ונותן לנו טעימה של ״מאחורי הקלעים״ -במיוחד כשמדובר בדמות היסטורית וחשובה כמו בנימין נתניהו – הדבר מייצר באופן טבעי ויראליות ועניין רב. המטרה היא תמיד לחדש ולאתגר ברעיונות חדשים. הבאנו הרבה הישגים בפעילות שלנו ברשתות החברתיות ואנחנו גאים להיות מהמובילים בתחום הזה בארץ ומושא להעתקה בקרב רבים בתחום. כמובן שגם במהלך הזה יש ביקורת קשה כלפי התקשורת שבמקום לעשות חשבון נפש עושה סגירת חשבונות עם מצביעי הימין ומנסה בכל מחיר להציג ראש ממשלה מהימין באור שלילי תוך הפצה של שקרים. הבעיה שזה לא עוזר להם,  בזמן שהאמון בראש הממשלה נתניהו רק גדל האמון בתקשורת ממשיך להיות נמוך יותר מים המלח".
 
עד כמה ראש הממשלה מתמסר אליך במהלך הצילומים? איפה הוא שם את הקו האדום?
"מתמסר מאוד. ראש הממשלה גאה ביכולת שלו לדבר ישירות עם מיליוני עוקבים בזכות הפלטפורמות שלו – הוא מודע לכוח ולחשיבות ופשוט יש לו את זה, אין קו אדום בזמן הצילומים ויש ״זרימה״ אמיתית לשתף ככל שניתן. העובדה שהוא מדבר בגובה העיניים ומדבר על העשייה שלו בכזו התרגשות ובדרך שכולם יכולים להתחבר אליה רק מחזקת את המוטיבציה להמשיך, ואנחנו מקבלים אלפי תגובות שמבקשות להמשיך עם הפרויקט".

טופז לוק עם ראש הממשלה
 
עד כמה הוולוג מבויים? אתה יודע מראש איפה תצלם? יש הוראות בימוי? הצילומים בחדר הכושר למשל היו מתוכננים מראש?
"מבויים ברמה של בחירה של מה ומתי לשתף במהלך היום, כל היתר זה החיים עצמם ותהליכי חשיבה שקורים באופן טבעי במהלך סדר היום. באותו יום שהלכנו לחדר כושר, ראש הממשלה באמת רצה להתאוורר ולעשות פעילות גופנית".
 
אתם מצנזרים? יש מקומות שאי אפשר לצלם? אנשים שמסרבים להצטלם? 
"כמובן שיש דברים שאנחנו חייבים לצנזר משיקולים ברורים של ביטחון מידע. עד עכשיו לא קיבלתי סירוב של מישהו להצטלם".
 
יש תחושה שאתם מנסים להביא צד אחר של נתניהו. עד כמה ניתן להכיר את ביבי הפרטי דרך הוולוג? והאם זו באמת המטרה?
"כן, אחד מהיעדים המרכזיים של ה״ביבי וולוג״ ובכלל הפעילות שלנו ברשתות החברתיות זה להנגיש את האמת והאמת היא שראש הממשלה נתניהו הוא אחד מהאנשים הרגישים והמחוברים למציאות שקיימים וכפי שאמרתי, את זה התקשורת מנסה להסתיר. זה לא מתחבר להם עם הדמות השלילית שהם מנסים לבנות. הוולוג זה עוד הזדמנות להכיר את התכונות האלה כפי שעשינו בתכנים ובאסטרטגיות שונות בעבר".
 
באמת כל יום צילומים כזה מתחיל מוקדם בבוקר ומסתיים כל כך מאוחר בלילה? כי מהסרטונים עולה שגם הצוות וגם ראש הממשלה עובדים מאוד קשה.
"אני אגיד בהומור: לצערי כן. הלו״ז של ראש הממשלה צפוף, מאתגר ומסביב לשעון. אני מלווה את ראש הממשלה במשך חמש שנים ועד היום אני מתפעל מהאנרגיות שלו והיכולת שלו להיות ממוקד בכל שעה של היום. קרה ששאלתי אותו בסופו של יום ארוך במיוחד מאיפה הוא מביא את הכוחות, והוא ענה בפשטות כל מה שצריך הוא תחושת שליחות אמיתית למען מדינת ישראל ועתידה".
ולעניין אחר, מה אתה חושב על סרטון התגובה של הליכוד לתוכנית 'המקור' של רביב דרוקר ולהתנערות של נתניהו מביטויים שמופיעים בסרטון? 
"היו לנו סרטונים טובים יותר ותגובות מוצלחות יותר. ראש הממשלה כבר אמר זאת. אף אחד לא רוצה לראות עיתונאי בכלא, אבל גם אף אחד לדעתי לא רוצה לראות עיתונאים שמשבשים הליכי משפט ומשדרים הדלפות פליליות במטרה להטות את דעת השופטים, כשמנגד גורמי האכיפה לא עושים עם כך דבר".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ליכודניק (ל"ת)
    בני 09/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    טופז לןק הוא אחד מהאסונות החברתיים של מדינת ישראל
    567 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שחי על בסיס הסתה פילוג וזריעת שינאה, צריך לשלם על כך. דיני שמיים!
    סגור
  • 7.
    בניגוד לליכודניקים, לבני אדם רגילים, יש זיכרון!
    567 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם זוכרים כמה יהיר ודוחה נתניהו האיש. נתניהו, שם גדול, איש קטן, דוחה ותת מנהיג.
    סגור
  • 6.
    האמון בביבי נתניהו נמוך מים המלח גם בקרב רבים משריו
    חיה 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האמון בביבי נתניהו נמוך מים המלח גם בקרב רבים משריו.
    סגור
  • 5.
    טופ אתה מאוד מבולבל
    דביר 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמון בקריים מיניסטר הוא נמוך מים המלח.. רוהמ שקורא לשים עיתונאים בכלא, שיש נגדו 3 תיקים... מחכים זכבר יכנס לכלא וישחרר אותנו מעולו
    סגור
  • 4.
    ניו מדיה של נתניהו
    גני 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסרטים שעד עכשיו ראינו שלושה הם מצוינים וצריך להמשיך סוף סוף אפשר לראות את ראש הממשלה בפעילות וזה טוב שנראה כמה שאפשר לראות את פעילות ראש הממשלה
    סגור
  • 3.
    יכולת קבלת החלטות אדירה? נו, לא צריך להיסחף
    בואו 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביבי כבר הוכיח מאות פעמים שהוא לא יודע לקבל החלטות כמו שצריך. כמה פעמים היסס, מיסמס, דחה ובסוף קיבלת החלטה תחת לחץ? מנהל דגול הוא לא
    סגור
  • 2.
    האמון בראש הממשלה נמוך יותר
    יעל 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    טופז לוק מפיץ פייק ניוז. אדם ציני שמכר את נשמתו.
    סגור
  • 1.
    זה ממש נוק אאוט של ביבי מול תקשורת עויינת אחידה נגדו . (ל"ת)
    גאוני 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • עוינת? אף אחד לא אמר עליו דבר שאינו נכון.
    גל 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם האמת בעייתית מבחינתו, שישנה את דרכיו ויפעל כמו אדם ישר והגון. לא שזה ישנה את מה שכבר עשה.
    סגור