ויראלי

חיבור מעזריאלי למטרו ו-4 בניינים חדשים: פרויקט הענק של ת"א

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה השבוע למתן תוקף את תוכנית ההתחדשות למתחם טרה בתל אביב, פרויקט הענק, הממוקם בין רחוב יגאל אלון לקניון עזריאלי, שיכלול בניית 4 בניינים חדשים ולראשונה בישראל גם גישה ישירה בין הבניינים לתחנת המטרו שתקום בהמשך
מערכת ice | 
הדמיית מתחם טרה בתל אביב (צילום ישר אדריכלים)
הוועדה המחוזית תל אביב אישרה השבוע למתן תוקף את תוכנית ההתחדשות למתחם טרה בתל אביב, פרויקט הענק, הממוקם בין רחוב יגאל אלון לקניון עזריאלי, שיכלול בניית 4 בניינים חדשים ולראשונה בישראל גם גישה ישירה בין הבניינים לתחנת המטרו שתקום בהמשך. כך פורסם אתמול (חמישי) ב"כלכליסט".
הפרויקט אושר עוד לפני שנתיים, כאשר התוכנית תשלב מגורים, מסחר ותעסוקה ברחוב יגאל אלון בתל אביב ('מתחם טרה'). התוכנית הינה על שטח כולל של כ-23 דונם, ונקראת על שם הפעל של חברת טרה ששכן שם במשק שנים רבות. התוכנית נערכה על ידי האדריכל אבנר ישר, והאדריכלים יוני גרוסוסר ומיכל אורן, שערכו איתו במשותף.
 
התוכנית כוללת 660 יחידות דיור שיוקמו ב-4 מגדלים בני 40-65 קומות שישלבו מגורים, שטחי תעסוקה ומסחר. מתוך כלל יחידות הדיור, 132 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, התוכנית מאפשרת המרת שטחי התעסוקה לטובת הקמת 256 דירות עבור דיור להשכרה ארוכת טווח (לפחות 100 יהיו במחירי מופחת) או למלונאות.
כמו כן, בין שני המגדלים המתוכננים על רחוב יגאל אלון יוקם מבנה לטובת מבני ציבור של עד 10 קומות. במרכז התוכנית, יוקם שטח ציבורי פתוח של כ-6 דונם. התוכנית נערכה על ידי האדריכל אבנר ישר.
בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על שני תחנות המטרו עתידיות שיוקמו בצומת יגאל אלון ובדרך השלום, תחנת רכבת ישראל "השלום", נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) לאורך רחוב יגאל אלון וכן שבילי אופניים. כמו כן, הוועדה קבעה הנחיות שיוקם חיבור תת-קרקעי מקומת הקרקע של הבניין הדרום מזרחי בתוכנית, לתחת המטרו ביגאל אלון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה