עסקי ספורט

העולם בהלם: אמבפה לא יגיע לריאל, האריך חוזה בפ.ס.ז'

אלופת צרפת שמה סוף לסאגה ההיסטרית של שוק ההעברות, כשהודיעה שחלוץ העל שלה יחתום על חוזה חדש עד 2025, במסגרתו ישתכר 50 מיליון יורו לעונה. כמה מענק החתימה ואיך הגיב הנשיא של ריאל מדריד?
מערכת ice | 
קיליאן אמבפה (צילום מתוך אתר פריז סן-ז'רמן)
הטירוף המתמשך סביב החלוץ קיליאן אמבפה הגיע לשיאו בסוף השבוע, כשפריס סן ז'רמן גברה על ריאל מדריד בקרב האימתני על שירותיו של החלוץ, שהאריך חוזה בשורות האלופה הצרפתית עד 2025.  
"אני שמח מאוד להמשיך בהרפתקה הזאת ולהישאר בפריס, העיר שלי והבית שלי. אני מקווה שאמשיך לעשות את מה שאני אוהב כאן ולזכות בתארים. משוכנע שאוכל להמשיך לצמוח ולהתפתח כאן בצרפת, המדינה שבה נולדתי, גדלתי ושגשגתי, תודה רבה לכולם", אמר אמבפה, שחגג את המאורע בטקס נוצץ לפני המשחק במוצ"ש וקינח בצורה אופיינית עם שלושער בניצחון קבוצתו 0:5 על מץ במחזור הסיום בצרפת.
 
שתי ענקיות הכדורגל לא הורידו את הרגל מהגז, שעה שנאבקו על שירותיו של אמבפה בן ה-23. בחשבון אחרון, ולאחר הצעות היסטריות בכל קנה מידה, שהלכו והאמירו ככל שחלף הזמן, ירוויח אמפבה בפריס סכום עתק של 50 מיליון יורו לעונה, פלוס מענק חתימה בסכום כמעט בלתי נתפש של 130 מיליון יורו.
סוגיה נוספת שנדונה היא הזכויות המסחריות על שמו, וגם כאן החלוץ יכול להיות מרוצה מאוד, לאחר ששמר על 100% מהזכויות. אם כל זה לא מספיק, לאמבפה צפויה להיות השפעה הן על זהות המאמן והן על בחירת שחקני הרכש בקבוצה.
התגובות לחתימה המחודשת בפריס כמובן לא איחרו להגיע, בראש ובראשונה מראשי ריאל מדריד המאוכזבים, שאף ויתרו מוקדם יותר על ארלינג הולאנד על מנת להתמקד במאמצים להחתים את אמבפה.
 
במדריד טענו שאמבפה עדכן את הנשיא פלורנטינו פרס בזו הלשון: "אני מודיע לך על החלטתי להישאר בפ.ס.ז', תודה על ההזדמנות שנתתם לי לשחק בריאל מדריד, הקבוצה שאהדתי מאז שהייתי ילד. בהצלחה בגמר ליגת האלופות". מנגד, פרס ענה לו באכזבה: "חבל על מה שקרה בימים האחרונים, גזלו ממך את החלום והשאיפה שהייתה לך מאז שהיית ילד".
נשיא הלה ליגה הספרדית, חאבייר טבאס, התייחס להחלטה של אמבפה ואמר בכעס: "מה שפ.ס.ז' עושה עם חידוש החוזה של אמבפה בזכות סכומי כסף אדירים אחרי שהפסידה 700 מיליון יורו בעונות האחרונות ועם למעלה מ-600 מיליון יורו תשלום משכורות, זה בושה לכדורגל. אל חלאיפי (נשיא פ.ס.ז') הוא מסוכן כמו הסופר ליג".
אז נכון שהקלישאה השחוקה גורסת כי "לעולם אל תגיד לעולם", ונכונה במיוחד לעולם הכדורגל ההפכפך, אבל אחרי שדחה את הצעתה הראשונה ב-2017 וכעת שוב סירב לה בתום סאגה נוכחית טרנס אטלנטית שהכתה את הענף הפופולרי בתבל בתדהמה, סביר להניח שקיליאן אמבפה כבר לא ישחק בריאל מדריד גם בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה