עסקי ספורט

מונדיאל 2022: קלפי ה'סופרגול' שמסעירים את קטאר

קטאר התכוננה למונדיאל במשך עשור בבניית אצטדיוני ענק, ובזמן הזה נהרגו אלפי פועלים ממדינות דרום אסיה. קמפיין חדש מעלה את המודעות להפרת זכויות האדם שנעשתה בדרך לטורניר המפואר
מערכת ice | 
צילום Forsman & Bodenfors
מונדיאל 2022 הקרוב בקטאר יהיה לבטח חגיגה גדולה של כדורגל כמו בכל השנים, אך הפעם הוא ילווה בטרגדיה גדולה ומושתקת. יותר מ-6,500 מהגרי עבודה ממדינות זרות, בעיקר מהודו, נפאל ובנגלדש, מתו בקטאר בזמן ההכנות לטורניר.
קמפיין שיצא לאחרונה, שנקרא "קלפי קטאר", חושף את האמת העגומה הזו באמצעות סדרה של קלפי כדורגל. הקמפיין נוצר על ידי הפלטפורמה העיתונאית Blankspot, אפליקציית הספורט Forza Football וסוכנות הפרסום Forsman & Bodenfors.
הקמפיין מבקש לספר את סיפוריהם של אותם מהגרי עבודה שמתו במהלך העשור האחרון מאז זכתה קטאר בזכויות לארח את גביע העולם. במבט ראשון, האריזה המבריקה נראית כמו עוד סט של קלפי כדורגל, כמו 'סופרגול' המיתולוגי. אבל במקום שחקנים, הדיוקנאות הם של מהגרי עבודה אמיתיים, שכל אחד מהם מגיע עם סיפור חיים עד למותו בטרם עת. המטרה היא לפרסם כרטיס אחד בכל יום לקראת המונדיאל בנובמבר.
יחד עם 33 הקלפים, הקמפיין יכלול כתבות ארוכות וראיונות עם שחקנים, פוליטיקאים וארגוני עובדים. Forza Football מעודדת גם משתמשי מדיה חברתית לצייץ ישירות לאנשים בתעשיית הכדורגל ולעודד אותם לשתף את הסיפורים של המהגרים.
 

Forsman & Bodenfors
הגרפיקה של הכרטיסים נוצרה בהשראת המיתוג הוויזואלי הרשמי של גביע העולם 2022. פטריק ארנסון, מייסד Forza Football, אמר שמטרת הקמפיין הייתה להפיץ את סיפורי מהגרי העבודה בקרב קהל גדול יותר ולהפעיל לחץ על פיפ"א כדי לבלום את הפרת זכויות האדם. "אנחנו ב-2022. אליפויות גדולות לא צריכות להיות מאורגנות על ידי מדינות שאינן מכבדות זכויות אדם בסיסיות", אמר בהצהרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה