עסקי ספורט

ממדי האסון נחשפים: 32 ילדים נהרגו באצטדיון באינדונזיה

יממה לאחר הטרגדיה באצטדיון הכדורגל באינדונזיה, בו נהרגו 125 בני אדם ונפצעו עוד 323, מתברר כי לא מעט ילדים ובני נוער היו בין הקורבנות
מערכת ice | 
איצטדיון כדורגל הדמיה (צילום גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים)
ממדי האסון בהתפרעות האוהדים באצטדיון הכדורגל באינדונזיה נחשפים, כאשר מתברר שבין 125 ההרוגים היו לפחות 32 ילדים ובני נוער, שהקטן שבהם רק בן 3 או 4. 323 בני אדם נוספים נפצעו באסון בדרגות פציעה שונות.
המהומה פרצה בסיום משחק הליגה האינדונזית שבו הפסידה הקבוצה הביתית FC ארמה, מהעיר מלנג, 3:2 לקבוצת פרסבאיה היריבה השנואה. אוהדי הקבוצה סירבו להשלים עם ההפסד והחלו להשליך חפצים ואז לפרוץ לכר הדשא בהמוניהם. השוטרים הגיבו בירי גז מדמיע מה שגרם לבהלה ומנוסה של הקהל ביציעים. עשן הגז גרם לקושי להבחין בדרכי המילוט וכך נרמסו ונחנקו רבים למוות. המהומות נמשכו גם מחוץ לאצטדיון שם האוהדים הפכו ניידות משטרה. גם שני אוהדים היו בין קורבנות האסון.
 
נשיא הקבוצה המארחת התנצל על חלקו של המועדון בטרגדיה ואמר כי כנשיא המועדון ייקח אחריות מלאה על התקרית. "אני מתנצל עמוקות בפני הקורבנות, משפחותיהם, כל האינדונזים והליגה הראשונה", צוטט. משטרת אינדונזיה הקימה כוח משימה מיוחד לחקירת האסון.
העיתון המקומי "קומפס" פרסם בעמודו הראשון שער שחור עם המילה "טרגדיה" ותמונת אצטדיון הנושא את שמות הקורבנות. מחוץ למגרש נערכו אזכרות לזכר הקורבנות ונכתבו כתובות גרפיטי זועמות המאשימות את הרשויות באסון.
ארגון Human Rights Watch קרא לחקירה מקיפה בטענה שאין זה מספיק שהמשטרה והתאחדות הכדורגל של אינדונזיה יערכו חקירה משלהם - שכן "הם עלולים להתפתות להפחית או לערער את האחריות המלאה לפקידים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה