דיגיטל וטק

לראשונה בישראל: רובוטים שירותיים במלונות תל אביב

חברת Robotize משווקת ומטמיעה בישראל את הרובוט הפופולרי של סופטבנק במגוון בתי מלון ובהם קראון פלזה בת"א, קרלטון בת"א ועוד
מערכת ice | 
רובוט ניקיון אוטונומי (צילום רובוטייז)
שוק הרובוטים השירותיים צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב מסחרר, ולהפוך לאחד השווקים הטכנולוגיים המשמעותיים ביותר. לפי מחקר חדש שפורסם על ידי חברת המחקר GlobalData, שוק הרובוטים השירותיים צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 21.5% ולהגיע ב-2030 להיקף של 216 מיליארד דולר.
"עד לא מכבר רובוטים בענף המלונאות נחשבו לגימיק לשעשוע האורחים, ללא תועלת ממשית לצוות העובדים. אך הטכנולוגיה התקדמה וההשקעה בתחום גברה, וכיום אנחנו רואים רובוטים שמבצעים שירות לחדרים, רובוטים לניקיון, רחפנים למשימות בקרה ותחזוקה, רובוטים לוגיסטיים, ורובוטים שמספקים שירותים לאורחים כמו תרגום לתיירים - פתרונות שתורמים לתפעול של המקום. רובוטיקה הופכת ליעד אסטרטגי עבור חברות מעולם התיירות", נכתב בדו"ח של GlobalData. ממחקר אחר שפורסם באוקטובר האחרון בפיינשיאל טיימס עולים כמה נתונים מעניינים. מגזר התיירות באיחוד האירופי איבד 41% מכוח העבודה שלו בשנתיים האחרונות. היקף המשרות הפנויות הוא 7.7 אחוז- המספר הגבוה ביותר מבין כל המגזרים במשק. 19% מהעסקים התחילו להעסיק בני 50 ומעלה כדי להתגבר על המחסור ואילו 62% הורידו את רף הקבלה לעבודה.
 
לדברי אמיר מיטווך מייסד Robotize אשר מתמחה בשיווק והטמעת רובוטים בישראל: "הנתונים הללו תומכים בכך שהמגזר שצפוי להוביל את אימוץ הפתרונות הרובוטיים הוא מגזר המלונאות והתיירות. לצד רובוטים לניקיון, מלצרות, שירות חדרים והכוונת אורחים, שכבר פרוסים במלונות רבים, שתי המגמות הטכנולוגיות הבאות יהיו צוותים של רובוטים שעובדים ביחד ומנוהלים מהענן, וכן שימוש בבינה מלאכותית. רובוטים אינטליגנטיים ורובוטים מבוססי ענן הם העתיד. הם יהיו מסוגלים לשתף פעולה ותהיה להם גישה למאגרים עצומים של מידע. התוצאה תהיה צוותי רובוטים יעילים במיוחד שיעבדו יחדיו. התקדמות בעולם הבינה המלאכותית יגבירו את האינטליגנציה של הרובוטים וישפרו יכולות בתחום תרגום סימולטני וזיהוי פנים, כך לצורך הדוגמא הרובוט יוכל לזהות באיזו שפה האורח דובר ולפנות אליו בשפתו".
במכון המחקר של GlobalData, מוסיפים כי רובוטים יהפכו לנחלת הכלל בכל קטגוריות המלונות. "במלונות זולים רובוטים יכולים לתרום ליעילות התפעולית ולשולי הרווח - ובכך לשמור על רמת מחירים נמוכה. במלונות יוקרה, רובוטים יכולים להקנות חוויית אירוח ייחודית". כיום, ההיבט התפעולי המשמעותי ביותר בעולם המלונאות שבו מעורבים רובוטים הוא ניקיון. מסקר שערכה בשבוע האחרון פירמת הייעוץ הבינלאומית Tefen בקרב 1500 ישראלים עולה כי הפרמטר החשוב ביותר עבור הנופש הישראלי בבחירת מלון הוא הניקיון (71%), במקום השני האוכל (57%) והמחיר (56%) ולאחר מכן המיקום (34%). בנוסף 54% אמרו שהיו מעדיפים שהמלונות יפחיתו את עלות החופשה ושהשירותים יינתנו על ידי רובוטים. לגבי ההשוואה בין ישראל לחו"ל מבחינת קידמה טכנולוגית בבתי המלון 56% מהנשאלים חושבים שישראל פחות מתקדמת ביחס לעולם. מלי ביצור פרנס מנכ"לית Tefen אומרת ש"בהשוואה לסקרים קודמים שנערכו נראה שיש מגמת עלייה בחשיבות הטכנולוגיה במלונות עבור הישראלים ושהם בהחלט יעדיפו מלונות חדשניים יותר שישתמשו ברובוטים לשדרוג חווית האירוח".
בתוך כך, רשת הילטון, הידועה בענף המלונאות כמובילה של אימוץ חדשנות בכלל ושל רובוטיקה בפרט, הודיעה השבוע על שילוב של רובוטים לניקיון גם במלון הילטון קנזינגטון שבלונדון. הילטון פרסה במקום את הרובוט Whiz של סופטבנק היפנית. Whiz הוא רובוט אוטונומי שמתמחה בשאיבת אבק וטאטוא המסוגל לנקות שטח של 500 מ"ר בשעה ולעבוד 3 שעות ברציפות ללא צורך בטעינה. הוא מצויד בחיישנים וטכנולוגיית בינה מלאכותית שמונעת ממנו להיתקל בבני אדם ובמכשולים. הרובוט נמצא בשירות סניפים נוספים של הילטון ברחבי העולם. במלון גארדן אין שבווירג'יניה מעידים כי השימוש ברובוט שחרר את יתר עובדי הניקיון למשימות שמצריכות מיומנויות גבוהות יותר, שיפר את חזות המלון והגביר את שביעות הרצון בקרב האורחים. "הציון שהעניקו לנו האורחים על ניקיון המקום קפץ תוך חודשים ספורים ל-90%, שזה שיפור כמעט בלתי נתפס", אמר מנהל הילטון גארדן אין.
לא תצטרכו להרחיק עד לונדון כדי לפגוש את Whiz. חברת Robotize משווקת ומטמיעה בישראל את הרובוט הפופולרי של סופטבנק במגוון בתי מלון ובהם קראון פלזה בת"א, קרלטון בת"א ועוד. "הרובוטים היום הגיעו לרמת בשלות טכנולוגית שמאפשרת להם לבצע את המשימות ביעילות, מהימנות והכי חשוב- ברמת בטיחות מאוד גבוהות. ניקיון הוא ההיבט החשוב ביותר בתפעול היומיומי של בית מלון, וצוות העובדים משקיע בכך זמן רב ומאמץ עצום. הרובוטים הללו עוזרים להפחית את העומס מהעובדים ולפנות אותם מהמשימות השחורות למשימות שירות אחרות ולהעלות את רמת שביעות הרצון של האורחים מניקיון משודרג ברמה שלא ניתן להשיג ללא סיוע טכנולוגי", מסביר אמיר מיטווך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה