טלוויזיה

מהפכה בשוק התקשורת: כך יירדו המחירים משמעותית

רפורמת הבלי-רוקרטיה של שר התקשורת יועז הנדל נכנסה היום לתוקף: דה-רגולציה והורדת חסמים דרמטית לחברות תקשורת בינוניות וקטנות, משרד התקשורת נערך לכניסתן של חברות חדשות לשוק התקשורת, השר הנדל: "כניסתם של מתחרים רבים לשוק תעודד חדשנות, הוזלת מחירים ותשפר את איכות השירות"
מערכת ice |  1
צלמי תקשורת (צילום Istock)
לאחר ששר התקשורת חתם ביום חמישי האחרון על תקנות התקשורת החדשות, נכנסת היום (ראשון) לתוקף רפורמת הבלי-רוקרטיה שמטרתה להקל על כניסתם של שחקנים חדשים, לעודד חדשנות ולהחדיר טכנולוגיות מתקדמות לשוק. מעתה חברות שירצו להשתלב בשוק התקשורת יידרשו במילוי טופס דיגיטלי קצר ותוך 10 ימי עבודה, אם לא תתקבל דחייה לבקשתן, הן ירשמו ויוכלו לפעול בשוק התקשורת. כניסתם של מתחרים רבים לשוק תעודד הוזלת תעריפים ועלייה באיכות השירות. כמו כן, הקטנת נטל האגרות והוצאת שירותים רבים מאסדרה, יוזילו שירותי תקשורת רבים במשק.
הרפורמה החדשה מעניקה כרטיס כניסה לחברות תקשורת בינוניות וקטנות להפעיל ולשווק שירותי תקשורת חדשניים כדוגמת, רשתות פרטיות, שירותים עסקיים, שירותים באמצעות גלים מילימטריים, שירותים באמצעות פריסה מקומית של סיבים אופטיים, וזאת מבלי להידרש להליך הארוך ושנדרש עד כה. כיום כל מדינות האיחוד האירופי הטמיעו את עקרונות הרישום (Notification) ואסדרה באמצעות היתר כללי (General Authorization) במדיניות שוק התקשורת בארצן. התוצאה של יישום מאפיינים לאחר הטמעת שיטת הרגולציה של היתר כללי (כבר יותר מ-20 שנה) מראה כי השיטה מעודדת צמיחה, השקעות בתחום התקשורת וקידום הסחר החופשי בין המדינות החברות באיחוד. המדיניות הרגולטורית שנבחרה במשרד התקשורת שואבת השראה מהרגולציה האירופאית, תוך ביצוע התאמות למציאות הישראלית ולמאפיינים היחודיים של שוק התקשורת המקומי.
 
כמו כן, ההיתר משקף את העקרונות של רגולציה יעילה וחדשנית המתמקדת ברישום מהיר ופשוט, אסדרה "אקס-פוסט" – אסדרה בדיעבד ולא מראש (כניסה מהירה לשוק תוך התחייבות לעמידה בכללי ההיתר ופיקוח ואכיפה של המשרד תוך כדי הפעילות), צמצום משמעותי במקרים שבהם נדרש דיווח במהלך הפעילות של הספק המורשה ועוד.
לצד הדה-רגולציה הדרמטית בהיקפה, חודדו הוראות צרכניות שעיקרן בשקיפות המידע והעברתו לצרכן וביניהן גם: שירותי נדידה לא יופעלו ללא הסכמה מפורשת של הלקוח – השירות לא יסופק ללקוח שלא ביקש זאת, על מנת למנוע חיובים גבוהים בקבלת החשבונית (תופעה המכונה "bill-shock"); איסור על שירותי פרימיום  - כמו שיחות בתשלום נוסף; ניתוק מנוי רדום – החל מאפריל 2023 חברות יחויבו לנתק מנויים שלא נעשה בהם שימוש במשך חצי שנה לאחר בדיקה עם הלקוח; חיוב חברות התקשורת בשליחת הודעה יזומה על מיצוי חבילה בנדידה בינלאומית ומקומית; ניתוק מהיר לבקשת הלקוח ולא יאוחר מיום עסקים אחד. כמו כן, חברות תקשורת יחויבו להעביר את השיחה המוקלטת עם הלקוח במידה ויבקש זאת. יודגש עם זאת, כי החברות הגדולות שמספקות תשתית לאומית יחויבו בקבלת רישיון וזאת על מנת לשמור על אינטרסים שונים.
שר התקשורת, יועז הנדל: "לאחר עבודת מטה יסודית ומקצועית וחקיקה בכנסת, נכנסה היום לתוקף רפורמת ענק בשוק התקשורת, שמסירה חסמי כניסה ורגולציה מיושנת, ומעודדת כניסת חברות טכנולוגיה וסטרטאפים לשוק התקשורת. כניסתם של מתחרים רבים לשוק תעודד חדשנות, הוזלת מחירים ותשפר את איכות השירות. לצד זאת, חידדנו הוראות במטרה להגן על הצרכנים ביניהן: שירותי נדידה לא יופעלו ללא אישור מפורש של הלקוח כדי למנוע חיובים גבוהים, ניתוק מנויים רדומים ומניעת כפל תשלומים, לקוח שיבקש להתנתק ינותק תוך יום עסקים, וחיוב החברות להעביר את השיחות המוקלטות ללקוח לבקשתו״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    0% אמון בשקורת השמאל 11 12 13 כאן ב' גל"צ
    אבי 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    0% אמון בשקורת השמאל 11 12 13 כאן ב' גל"צ . ערוצים מוטים פוליטית לשמאל ! לא משמיעים דעות של חצי עם ימני .
    סגור