השוק

הכלכלה הישראלית התכווצה ברבעון הראשון ב-0.5%

הרבעון הראשון היה רבעון שעדיין היה סגר בישראל ולכן קשה לגזור ממנו מסקנות לגבי המשך השנה. התוצר העסקי התכווץ ב-0.8% כשההוצאה הפרטית התכווצה ב-2.7%
ניצן כהן | 
כלכלה בזמן קורונה - אילוסטרציה (צילום Pixabay)
הכלכלה הישראלית התכווצה ברבעון הראשון ב-0.5% כשבמונחים שנתיים מדובר בהתכווצות של 6.5%. התוצר העסקי התכווץ ב-0.8% כשההוצאה הפרטית התכווצה ב-2.7%.
צריך לזכור שברבעון הראשון של השנה עדיין הייתה ישראל תחת מגבלות תנועה וסגר מה שהביא באופן ישיר לירידה בהוצאה הפרטית שהיא מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית. לא ניתן לגזור מסקנות ארוכות טווח מההתכווצות של הכלכלה הישראלית ברבעון הראשון בשל הסגר ומדיניות הריחוק החברתי.
מאז השתחררה ישראל מהסגרים הרי שהישראלים חזרו לקניונים ולמרכזי הבילוי והקניות מה שהביא להאצה משמעותית בכלכלה המקומית. יחד עם זאת, בשבוע האחרון החלה מערכה מול עזה שהחזירה את הציבור הישראלי למגננה שעל פי קונצנזוס ההערכות היא קצרת טווח אבל נראה כי היא תפגע בצמיחה של הכלכלה ברבעון השני של השנה.
אם כן, אם ניתן לגזור משהו מהנתונים על שנת 2021 כולה הרי שכל עוד המערכה בדרום נמשכת והמהומות בערים המעורבות נמשכות הרי שהפגיעה הכלכלית תהיה משמעותית יותר וככל שהמערכה תסתיים בקרוב והמהומות בערים המעורבות יירגעו הרי שהפגיעה בכלכלה תהיה מתונה יותר.
אז אם כך נשאלת השאלה האם אנחנו מדברים על מצב בו שנת 2021, כמו שנת 2020 היא שנה אבודה? התשובה לשאלה זו נעוצה כאמור, בהתמשכות המערכה בחזית הדרום ונכון להיום ההשפעה היא בשולי הכלכלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה