דיגיטל וטק

האם בקרוב נטעין את הסמארטפון רק פעמיים בשבוע?

תגידו שלום לחיפוש המטען כל יום: טכנולוגיה חדשה שהוצגה על ידי שיאומי מבטיחה סוללות בקיבולת גבוהה משמעותית, שגם בטוחות יותר לשימוש וגם תספקנה זמן שימוש חסר תקדים לסמארטפונים ומכשירים אחרים
יאיר מור | 
מטענים (צילום pexels)
שיאומי, ענקית מוצרי החשמל והצריכה הסינית ויצרנית הסמארטפונים השלישית בנתח השוק העולמי, הכריזה בימים האחרונים כי הצליחה לפתח טכנולוגיה חדשה לסוללות סמארטפונים בעלות צפיפות אנרגיה חסרת תקדים, לצד יתרונות נוספים שעשויים להועיל מאוד למשתמשי מכשירים חשמליים. 
לדברי החברה, טכנולוגיית הסוללות החדשה שלה מבוססת על הרעיון של סוללות מוצקות, שבהן האלקטרוליט (החלק בסוללה המכיל את היונים, ומאפשר את הולכת הזרם החשמלי) מוצק במקום נוזלי. השיטה הזו מבטיחה שהסוללות תהיינה בטוחות יותר לשימוש, ואף בעלות צפיפות אנרגטית גבוהה מאוד - 1,000Wh/L, או שעות ואט לליטר. זוהי יחידת מידה שמשמעותה שסוללה בנפח של ליטר מסוגלת לספק הספק של ואט אחד למשך מספר שעות מסוים. לשם השוואה, לפני כשנה פרסמה מחלקת האנרגיה בממשל האמריקאי מחקר לפיו הסטנדרט בתעשייה ב-2020 היה 470Wh/L, ולפי אוניברסיטת וושינגטון, לסוללות ליתיום יון הנפוצות יש צפיפות אנרגטית של עד 670Wh/L. 
היצרנית הסינית טוענת כי לשם הדוגמא, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לדחוס לתוך הנפח של דגם 13 שלה, שהוכרז לאחרונה, סוללה בקיבולת של 6,000mAh (שעות מילי-אמפר) במקום סוללת הליתיום-יון בקיבולת 4,500mAh ששולבה בו בפועל. מדובר על שיפור של כ-33% - במילים אחרות, אם הסמארטפון בגרסה שהושקה מתיימר לספק עד שני ימי עבודה בשימוש סטנדרטי, עם הסוללה החדשה הוא יוכל לספק שלושה ימי עבודה, מה שיאפשר להטעין את המכשיר בערך פעמיים בשבוע בלבד. 
שיאומי אינה החברה הראשונה שמודיעה על פיתוח טכנולוגיית סוללה חדשה לסמארטפונים: בשבוע שעבר הכריזה Honor, המותג הבינלאומי של וואווי (שמציג את עצמו כעת כחברה נפרדת, בעקבות החרם האמריקאי על חברת האם), על סוללת סיליקון-פחמן עם צפיפות אנרגטית גבוהה ב-12.8% מזו של סוללות ליתיום יון. בניגוד לשיאומי, אונור לא רק הכריזה על הפיתוח, אלא אף שילבה אותו במכשיר שכבר זמין לרכישה - Magic5 Pro.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה