השוק

בית ההשקעות מיטב: בנק ישראל יכול גם לא להמתין לפד ולהוריד את הריבית

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב אומר שהאינפלציה בישראל בדרך ליעד בעוד בארה"ב המצב שונה אבל כל עוד השקל נותר חזק, בנק ישראל יכול שלא להמתין לפד ולהוריד כבר באפריל את הריבית
ניצן כהן | 
אלכס זבז'ינסקי (צילום רמי זרנגר)
בסוף השבוע פורסם מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש פברואר ומהנתונים עולה כי קצב האינפלציה מתמתן ומגיע לרמה של 2.5%. בארה"ב המצב שונה ושם האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה וזה יוצר בעיה לבנק ישראל בכל הנוגע למדיניות המוניטרית.
"אנו חושבים שהמדד האחרון מאפשר לבנק ישראל להוריד ריבית ב-0.25% בהחלטתו הקרובה. האינפלציה ממשיכה להתמתן. קצב האינפלציה ב-3 וב-6 החודשים האחרונים (מנוכי עונתיות) ירד מתחת ל-2%" כותב היום אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב. 
 
"ציפיות האינפלציה לכל הטווחים נמצאות בתוך היעד. הפעילות במשק התאוששה, במיוחד הצריכה הפרטית. ניכרים סימני התאוששות בשוק הדיור. יחד עם זאת, ההתאוששות עלולה להיות מוגבלת בתנאי אי הוודאות הנמשכת.
"להערכתנו, כל עוד השקל ממשיך להיות חזק ומושפע רק במידה קטנה מפערי הריביות, בנק ישראל יוכל להוריד את הריבית מבלי להמתין ל-FED, כפי שכבר עשה בינואר. הציפיות לריבית בעוד שנה הגלומות בשווקים עלו לאחרונה וכעת השוק צופה שבמהלך השנה הקרובה בנק ישראל יוריד ריבית בכ-1%, די דומה להערכה שלנו" הוא אומר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה