השוק

מקום 15 בעולם: חברת הפינטק הישראלית ששוברת שיאים

חברת טיפלתי הישראלית, המפתחת פתרונות להעברת תשלומים, השלימה גיוס של יותר מ-550 מיליון דולר - ונהפכה לאחת מ-15 חברות הפינטק הפרטיות בעלות השווי הגבוה בעולם
איתמר כהן | 
חן עמית (צילום Hagop Istanboulian)
חברת הפינטק הישראלית טיפלתי (Tipalti), המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים, גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר. לאחר הגיוס, סך ההון שגייסה החברה מהקמתה הגיע ליותר מ-550 מיליון דולר - ומציב את טיפלתי בין 15 חברות הפינטק הפרטיות בעלות הערכת השווי הגבוה בעולם.
סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן G Squared, שהשקיעה בחברות: Airbnb, 23andMe, Pinterest, Spotify, Coursera, Lyft, Instacart ועוד. לסבב הצטרפו משקיעים חדשים, בהם Marshall Wace ו-Counterpoint Global - זרוע השקעות של מורגן סטנלי. זאת, בנוסף למשקיעים הקיימים: זאב ונצ'רס של אורן זאב, המשמש גם כמייסד-שותף של טיפלתי, Durable Capital Partners, 01 Advisors ועוד.
טיפלתי מעסיקה כיום 720 עובדים, מתוכם 300 מועסקים בישראל. בשנה הקרובה החברה תרחיב את היקף כוח האדם בישראל ב-300 עובדים, שייקלטו בבניין המשרדים החדש שבנאות אפקה בתל אביב, שאליו תעבור החברה בתחילת 2022.
טיפלתי מעבירה תשלומים בהיקף שנתי של יותר מ-30 מיליארד דולר. הפתרון של החברה מאפשר לארגונים לבצע העברת תשלומים באופן אוטומטי. הטכנולוגיה של טיפלתי מקטינה ב-80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים, והמערכת שלה משפרת גם את בקרות ההונאה ורגולציה על תהליכים אלה.
 
טיפלתי רכשה השנה את הסטארט-אפ הישראלי Approve.com, המספק פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן, המקצרים את הזמן שארגונים משקיעים בתהליך. שילוב הפעילות הפך את טיפלתי לחברה היחידה המוקדשת לעסקים בינוניים, אשר תומכת בכל מחזור החשבונות והתשלומים, מהרכש ועד לתשלום. בנוסף, החברה השיקה השנה שיתוף פעולה עם מאסטרקארד להנפקת כרטיסי חיוב.
היקף השוק שאליו טיפלתי מכוונת בארה"ב לבדה כולל חברות בינוניות עם הכנסות בין 10 מיליון למיליארד דולר - המהוות יותר משליש מהתעסוקה בארה"ב וכ-40% מהתמ"ג. השיבושים שנוצרו במהלך השנתיים האחרונות בעקבות התפרצות הקורונה, בנוסף לשינויי מאקרו אחרים, האיצו גם את השינוי באופן שבו חברות מנהלות פעולות פיננסיות.
חן עמית, מייסד-שותף ומנכ"ל טיפלתי, מסר כי "אנחנו במסע לשינוי הפעילות של מחלקות כספים בארגונים, לשחרור הצוותים הפיננסיים ממשימות מסורבלות ומסוכנות, ולהעלות את היכולות הפיננסיות של ארגונים בעלי יכולת צמיחה מהירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה