השוק

"שואפים להכפיל את הסחר בין הודו לישראל לכ-17 מיליארד דולר"

ראש המשלחת העסקית להודו בראשות שר החוץ, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "הקשרים העסקיים בין המדינות רק יתחזקו, ובשנים הקרובות נראה עלייה משמעותית ביצוא וביבוא עם הודו"
מערכת ice | 
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר בפורום העסקי ישראל-הודו בדלהי (צילום יחצ)
ההודים רוצים את הטכנולוגיה הישראלית: הבוקר נחתה (ג') בהודו משלחת עסקית רשמית של חברות ישראליות בראשות נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, בשיתוף מכון היצוא, עם טכנולוגיות חדשניות בתחום המים, הביוטק, החקלאות והבריאות. נשיא ההתאחדות הצהיר עם הגעתו להודו כי המטרה היא ״להכפיל את הסחר בין המדינות לכ-17 מיליארד דולר״.
הודו, אשר על פי נתוני האו״ם עקפה את סין והפכה להיות המדינה המאוכלסת ביותר בעולם עם יותר מ- 1.4 מיליארד תושבים – זקוקה לטכנולוגיות הישראליות על מנת למקסם את יכולת ייצור המזון שלה, ועל מנת לנהל נכון את משאבי המים המוגבלים שבשטחה. כמו כן הצטרפו חברות ישראליות המתמחות בתיירות, במטרה לקדם את היקף התיירות בין שתי המדינות, אשר נפגע בתקופת הקורונה.
במסגרת המשלחת, שמתלווה לשר החוץ, אלי כהן, החברות הישראליות ישתתפו בשורה של אירועים רשמיים בדלהי ומומביי, יפגשו שרים בכירים מהממשל ההודי, יקיימו מפגשי B2B (Business to Business) ועוד. כמו כן נשיא התאחדות התעשיינים צפוי לחתום על שורה של הסכמים, שנועדו להגדיל את הסחר בין המדינות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: "מאז קום המדינה, הודו הייתה תמיד ידידת אמת של מדינת ישראל. עם השנים הקשרים בין שתי המדינות רק התחזקו וכך גם קשרי הסחר. עם זאת יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם - כיום הודו מהווה רק כ-3% מסך היצוא של ישראל, ועם אוכלוסייה של כ- 1.4 מיליארד איש, נהיר הוא כי השמיים הם הגבול. פוטנציאל הסחר בין המדינות גבוה מאוד, ויש לו עוד הרבה לאן להתפתח, בייחוד לאור העובדה כי רבות מהטכנולוגיות הישראליות מעניקות מענה מאוד מדויק לצרכים של העם ההודי, בהן טכנולוגיות לשימוש נכון במים, התפלת מים, ניצול נכון של האדמה למיקסום התבואה ועוד. אני מאמין כי בעקבות המשלחת שלנו, הקשרים העסקיים בין המדינות רק יתחזקו, ובשנים הקרובות נראה עלייה משמעותית ביצוא וביבוא עם הודו". 
בין החברות הישראליות שלוקחות חלק במשלחת ניתן למצוא את GREEN 2000, GREEN IT UP, MICROTECH, TECHNOLOGIES, MEKOROT ועוד.
כיום הסחר בין המדינות עומד על כ- 9.5 מיליארד דולר. בשנת 2022 היצוא מישראל להודו עמד על יותר מ- 5.2 מיליארד דולר, והיבוא מהודו לישראל עמד על כ- 3.3 מיליארד דולר.
ענפי היצוא המרכזיים של ישראל להודו הם ראשית בתחום ההייטק. בשנת 2022 ענף היצוא הגדול ביותר של ישראל להודו היה שירותי מחשוב, בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר (24% מסך היצוא). ענף היצוא השני הגדול ביותר היה כימיקלים ותעשיות ביטחוניות בהיקף של 1.7 מיליארד דולר (20% מסך היצוא). ענף היצוא השלישי הגדול ביותר היה אבנים יקרות ומתכות, בהיקף של כמיליארד דולר (18% מסך היצוא).
שאר ענפי היצוא של ישראל להודו בסדר יורד הם מכונות ומיכון חשמלי (17%), מוצרי תחבורה (9%), מכשור אופטי ורפואי (6%) ועוד.
היבוא הישראלי מהודו מתמקד בענפים אחרים. בשנת 2022 ענף היבוא הגדול ביותר של ישראל מהודו היה של אבנים ומתכות יקרות בהיקף של כ- 1.4 מיליארד דולר (44% מסך היבוא). הענף היבוא השני הגדול ביותר הנו מוצרי טקסטיל, עץ ונייר בהיקף של כחצי מיליארד דולר (14% מסך היבוא). ענף היבוא השלישי הגדול ביותר הנו כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות בהיקף של כ- 300 מיליון דולר (10% מסך היבוא).
שאר ענפי היבוא של ישראל להודו בסדר יורד הם מכונות (9%), גומי ופלסטיק (5%), מתכות בסיס (5%), מוצרי חקלאות ומזון (4%) ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה