בריאות

קריסת מערכת בריאות הנפש: הנפגעים המרכזיים – הילדים

ילדי ישראל נמצאים במצב נפשי מדורדר ביותר מאז שבת השחורה. הילדים שפונו מבתיהם בפרט במצוקה ממשית. יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ׳ צחי גרוסמן, דורש מהמדינה סיוע: "רמות המצוקה והחרדה של ילדי ישראל עמוקות מאוד, וסביר שהן רק תגדלנה בחודשים הקרובים"  

מערכת ice | 
מקלט (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
מתחילת פרוץ המלחמה, תושבי מדינת ישראל עוברים אירועים קשים מאוד אשר מעוררים אצלם תגובות חרדה ברמות שונות. אך הנפגעים המרכזיים מהדבר הם הילדים. בסקר שנערך לאחרונה באיגוד רופאי הילדים ועמותת "גושן" לבריאות ורווחת הילד נמצא כי לא פחות מ-83 אחוזים מהילדים סובלים ממצוקה מאז פרוץ המלחמה ו-62 אחוזים מהילדים מדווחים על חרדה של ממש.
גם בקרב ההורים המצב לא מזהיר - 36% דיווחו כי הם מתמודדים עם מצוקה רגשית ו 39% עם תחושות חרדה. רק 14% מההורים דיווחו כי פנו למקור תמיכה כלשהו לקבלת סיוע, וטוענים שגם אם היו רוצים עזרה, הם לא בטוחים שיש ממי לקבל אותה, כך לפי  YNET. 
מערכת בריאות הנפש עמדה גם ככה על סף קריסה עוד לפני פרוץ הלחימה והתמודדה עם קשיים כגון:  מחסור בכוח אדם, שכר בלתי הולם לפסיכיאטרים בבתי החולים ועוד. אם זה לא מספיק - תכנית משרד הבריאות להתמודדות עם המשבר בתחום בריאות הנפש טרם  אושרה ותוקצבה. 
יו"ר עמותת "גושן", פרופ' איתן כרם אמר: "ילדים רבים צריכים סיוע, אך האמצעים מוגבלים במיוחד. הסקר מצביע על כך שלמרות סימני המצוקה והחרדה, רק חלק קטן מההורים פנו לשירותי תמיכה נפשית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה