נדל"ן ותשתיות

התעשרו מירושת נדל"ן באיחור של יותר מ-50 שנה

ירושת מיליונים באיחור של יותר מחצי יובל: הסב ירד מנכסיו ופשט רגל עוד בשנות השישים, ורק לאחרונה גילתה נכדתו שנותרו נכסים שלו שלא מומשו. חקירה מאומצת גילתה כי בני המשפחה ירשו אחוזים ניכרים בבעלות על חניות, משרד, מרתף וקומת ביניים שלמה בבניין 'בית החזית' במרכז פתח תקווה

מערכת Ice | 
הנדל"ן עולה (צילום pngwing)
פתאום קם אדם בבוקר ומגלה כי הוא מיליונר: לא ייאמן, אבל זה מה שקרה לשבעה בני משפחה, שגילו לאחרונה כמעט במקרה כי ירשו מסבם המנוח 20% מנכסי נדל"ן בשווי מיליונים. מתברר שהנכסים, הממוקמים בפתח תקווה, לא מומשו במסגרת הליך פשיטת רגל שעבר סב המשפחה לפני יותר מ-50 שנה, ונותרו רשומים על שמם בתור יורשיו החוקיים. לפתע מצאו עצמם בני המשפחה כבעלים של (בין היתר) קומה שלמה בבניין בפתח תקווה, הידוע בשמו 'בית החזית'.
ראשיתו של הסיפור המדהים אי שם בשנות ה-60 של המאה ה-20, שבמהלכן היו סב המשפחה ואחיו, עד שלב מסוים, אנשי נדל"ן מצליחים. השניים החזיקו בנכסים רבים בפתח תקווה, וביניהם נמנו שני מגרשים צמודים ברחוב הברון הירש שבמרכז העיר. מגרש אחד מהשניים נמכר לעיריית פתח תקווה, שהקימה עליו מגרש חנייה (הקיים עד היום). לגבי המגרש השני, הוסכם במסגרת עסקת קומבינציה נדל"נית כי חברת "רסקו" תבנה בו בניין, ובתמורה יקבלו הסב ואחיו 20 אחוזים משווי הנכסים שנכללים בשטח המגרש. 
בשטח זה בנתה חברת רסקו את בניין 'בית החזית', אלא שזמן קצר אחר כך פשטו סב המשפחה ואחיו את הרגל. במסגרת הליכי פשיטת הרגל מומשו נכסי האחים, ולמיטב ידיעתם לא נותרו בידיהם נכסים נוספים.
לפני כשנתיים, אחת מהיורשות הפוטנציאליות ביקשה לבדוק אם הסב המנוח הותיר אחריו רכוש וקרקעות אבודות, שכן בחייו נודע כבעל נכסים רבים לפני שהתמוטט כלכלית. היא פנתה לעו"ד עוז שושן, המתמחה באיתור בעלים היסטוריים של נכסים, בבקשה שיבדוק את הנושא. רק לאחרונה, לאחר חקירה מאומצת של חודשים רבים שכללה נבירה בארכיונים, בדיקות משפטיות, חקירות פרונטליות, עזרים מתקדמים ועוד, הצליח עורך הדין לאתר נכסים הרשומים על שם הסב. בין הנכסים שאותרו: חניות, משרד, מרתף וקומת ביניים ב'בית החזית', כולם נטושים בבניין המאוכלס.
לדברי עו”ד שושן, בפשיטת הרגל של הסב מומשו כל הנכסים שנרשמו על שמו, אך אחת מהחברות שברשותו, שאמנם הוכרזה כחדלת פירעון, למעשה לא פורקה לעולם. בחלוף השנים נמחקה החברה מהרישומים ואיש לא ידע על קיומה. כך נוצר מצב שמספר נכסים שנותרו ברשות החברה מעולם לא מומשו – ועמדו ריקים ונטושים לאורך עשרות שנים.
בימים אלה עורכים היורשים את תהליך רישום הנכסים על שמם, ובסיומו יחליטו אם לנהל אותם או למכור אותם. שוויים של הנכסים נאמד כאמור בכמה מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה