מדדים ומחקרים

המורים מפחדים לדבר בכיתות? זה הנושא שגורם לבעיות

רוב הציבור, 61%, מאמינים ששיח בנושאים שנויים במחלוקת בכיתה הוא חשוב והכרחי, והם היו רוצים לקיימו בהתאם,  60% חושב שיש  לדון בכיתות בנושאים אקטואליים שנויים במחלוקת
מערכת ice | 
מורה למתמטיקה (צילום freepik)
האם יכול להיות שהמורים בישראל חוששים לדבר בכיתות? מסקר חדש שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה, עולה כי רוב הציבור 60% חושב שיש  לדון בכיתות בנושאים אקטואליים שנויים במחלוקת. 
נקודת האור הגדולה הייתה שרוב הציבור, 61%, מאמינים ששיח בנושאים שנויים במחלוקת בכיתה הוא חשוב והכרחי, והם היו רוצים לקיימו בהתאם (כגון שיח בנושא פיסקת ההתגברות והפרדה בין גברים לנשים). בפילוח לפי זיקה לדת עולה כי רוב החרדים (64%) לא חושבים שיש לעסוק בנושאים אקטואליים שנויים במחלוקת בבתי הספר, לעומת 61% מהדתיים ו-78% מהחילוניים שחושבים שדווקא נכון לעסוק בנושאים אלה.

נקודה חשובה נוספת שעלתה היא ש-67% מהנשאלים חושבים שעדיף שהילדים שלהם ילמדו בכיתות  עם ילדים מקבוצות שונות מהם מבחינה דתית, לאומית, תרבותית וכדומה לעומת כיתות שבבתי ספר נפרדים. אם זאת בפילוח לפי זיקה לדת עולה כי בעוד 83% מהחילוניים מעוניינים שילדיהם ילמדו עם קבוצות ילדים שונות, רוב הציבור החרדי 74% רוצה שילדיהם יהיו רק עם הדומים להם.
גם בפילוח של ההצבעה בבחירות האחרונות, האוכלוסייה החרדית בולטת ברצון להתבדלות, עם זאת,  עמדה זו קיימת באופן לא שולי גם בכל המגזרים בחברה לאור ההצבעה למפלגות השונות (ציונות דתית 38%;   הליכוד 14%; ישראל ביתנו 19%;  בל"ד  27%;  הבית היהודי 21%). הסקר מצא גם ש-71% מקרב אזרחי ישראל מייחסים חשיבות לערכים דמוקרטיים במערכת החינוך כמו לחשיבות למיומנויות לשוק העבודה, להן מערכת החינוך הישראלית  מקדישה את עיקר המשאבים שלה.
הסקר המיוחד שנערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה לקראת כנס דב לאוטמן שיתקיים בחמישי הקרוב (22.12.2022) באוניברסיטת תל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה