מדדים ומחקרים

איך הפכה שכונת נווה שאנן למגנט של משקיעים

אחרי שנים ארוכות של הזנחה, השכונה מתחילה להפוך ליעד מרכזי של השקעה ובנייה, כאשר 56 פרויקטים של התחדשות עירונית בוצעו מאז 2008, ו-86 פרויקטים נמצאים בתכנון או בנייה
מערכת ice | 
תחנה מרכזית תל אביב (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
כמישהו אומר "שכונת נווה שאנן", אצל הרוב קופצת לראש התחנה המרכזית, מוקפת ברחובות מטונפים. מאז הקמתה ב-1921, סבל השכונה מהזנחה, רמת פשיעה גבוהה ורמת חיים נמוכה. האזור סביב התחנה המרכזית החדשה, שנבנתה בשנות ה-90 מתוך אמונה כי תעזור להרים את השכונה, הפך למוקד של זנות וצריכת סמים.
אך בשנים האחרונים, עוברת השכונה התל אביבית מהפך מעניין והפכה ליעד מרכזי של השקעות ובנייה. על פי מאקו, 56 פרויקטים של התחדשות עירונית בוצעו בשכונה מאז 2008, ו-86 פרויקטים נמצאים בתכנון או בנייה.
ביניהם גם פרויקטים בתחום התחנה המרכזית הישנה, שאחד מהם הוא "מתחם השומרון" - מתחם מסחר, משרדים ומגורים חדש עם שטחי ציבור נרחבים על פני כ-80 דונם. בתכנית מתוכננים כ-153,000 מ"ר לתעסוקה, כ-1,333 דירות - מתוכן כ-138 לדיור בר השגה. הבנייה במתחם צפויה להתחיל ב-2024 ולהימשך שנים רבות.
בנוסף להיותה ציר מרכזי של תחבורה ציבורית וקרבתה לתחנת הרכבת "תל אביב – ההגנה", בעתיד יעברו דרך השכונה גם הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה שנסללים בימים אלה. הקו הסגול יעבור ברחוב לוינסקי ויגיע למערב ומרכז העיר, לשוק התקווה, דרום גבעתיים ורמת גן, אוניברסיטת בר אילן, וערי בקעת אונו. הוא מתוכנן להיפתח ב-2027, ויהיה נגיש בהליכה קצרה מכל בתי השכונה.
הקו הירוק יעבור בשדרות הר ציון ויגיע למרכז וצפון העיר, כולל לאוניברסיטה, וכן לאזור התעסוקה רמת החייל ולהרצליה פיתוח, ובכיוון דרום יגיע לשכונות חולון ולאזור התעסוקה של העיר. הוא מתוכנן להיפתח ב-2028 , ויהיה נגיש בהליכה קצרה מכל בתי השכונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה