מדדים ומחקרים

סקר: "הממשלה הכי דתית – מרחיקה את הציבור הישראלי מהיהדות"

מסקר שערך המכון לחקר היהדות והציונות עולה כי רק 59% מהציבור הדתי והמסורתי במדינת ישראל מרגישים שיש צורך במפלגה דתית־לאומית. למעלה מחמישית מצביעי "הציונות הדתית" בטוחים כי לא יצביעו למפלגה פעם נוספת
מערכת ice | 
אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בישיבה משותפת של הסיעות החרדיות (צילום יונתן זינדל / פלאש90)
האם הציבור הדתי והמסורתי בישראל זקוק למפלגה דתית-לאומית שתייצג את ערכיו? סקר שערך המכון לחקר היהדות והציונות מגלה כי רק 59% מאותו ציבור סבור שכן, לעומת 30% שאינם רואים צורך במפלגה כזו.
הסקר שבוצע באמצעות מכון "לזר מחקרים" פורסם ב"מעריב", וממנו עולה עוד כי רק 64% ממצביעי הציונות הדתית בבחירות האחרונות סבורים שיצביעו למפלגה פעם נוספת, לעומת 21% שלא יצביעו לה. מקרב הציבור המסורתי, רק 48% אמרו שיצביעו ל"ציונות הדתית" פעם נוספת.

ומי מייצג יותר את הציבור הדתי-לאומי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' או ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי)? 54% מהציבור הדתי סבור כי סמוטריץ' תואם יותר את עמדות המגזר, לעומת 20% הסבורים שח"כ חילי טרופר.
מייסד המכון לחקר היהדות והציונות, דניאל גולדמן, אמר למעריב כי "אין אבסורד גדול מכך שהממשלה, המורכבת ברובה הגדול משרים וחברי קואליציה דתיים, מרחיקה באופן ממשי את הציבור הרחב מהיהדות. אנו עדים כל יום לצעדים נוספים של השתלטות וכפייה של הממשלה על היהדות. פעם הציונות הדתית היוותה גשר בין הציבורים וגורם משפיע לטובה על זהותה היהודית של המדינה, אבל כיום ברור שהנציגות בכנסת ובממשלה פועלת בכיוון הפוך לגמרי. מי שרוצה לראות ישראלים מחוברים למסורת היהודית, שישחרר את היהדות משליטת הפוליטיקאים והמערכת הפוליטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה