שיווק ופרסום

התעשייה האווירית במיתוג חדש ומסקרן: זה המהלך של החברה

ענקית התעשייה הביטחונית, במהלך מיתוגי חדש ושינוי תדמיתי חד, וזאת כחלק מאסטרטגיה שמוביל שי גל, סמנכ"ל תקשורת ממשל וקשרי קהילה. על הפרק: איזון מגדרי, גילי ומגזרי בהודעות לתקשורת של החברה: "מיתוג משמעותו מהות, ולא רק עטיפה, וברוח זאת אני פועל"
יהודה לוינגר |  15
שי גל (צילום התעשייה האווירית)
החברה הביטחונית הגדולה בישראל, התעשייה האווירית, בשינוי תדמיתי חד - כך עולה ממכתב ששלח לאחרונה שי גל, סמנכ״ל תקשורת, ממשל וקשרי קהילה לחברי הנהלת החברה.
במכתב שנשלח בתחילת החודש למנכ"ל בועז לוי ולהנהלה, הציג גל קריטריונים לתמונות אשר ישמשו את דוברות החברה, אחד מהם הוא איזון מגדרי. המיתוג החדש, לדברי הסמנכ"ל, יחל כבר עתה, וגל אף הבהיר במכתבו כי ״ללא קבלת תמונות אשר יעמדו בסטנדרט המצופה כאמור, לא תצורף התמונה לפרסום הכתוב ותמצא חלופה לפי שיקול ארגון התקשורת".
 
על מה מדובר? לדברי גל במכתב: "על מנת לייצג מהימנה את ערכי הליבה של התעשייה האווירית, שבזכותם מגיעה החברה להישגים רבים במגוון התחומים, נדרש דיוק ויזואלי לתמונות שארגון התקשורת מקבל מאירועים שונים ומפרסמן לאחר מכן יחד עם מלל כתוב. על כן, יש לשים דגש על כך שבתמונות המצולמות, ינכחו בעלות/י הזיקה לפעילות העסקית, שישנו איזון מגדרי, גילי ומגזרי ככל הניתן".

מהלך אסטרטגי רחב של התעשייה האווירית. צילום מסך
בתעשייה האווירית מכירים בערכן של הודעות לתקשורת של החברה שעולות בפלטפורמות נרחבות, ועל כן המיתוג המחודש שיאזן הן הפן המגדרי, הן הגילי והן המגזרי - הוא בעל חשיבות מכרעת, ובכך יש משום סנונית ראשונה מחברה בעלת סדר גודל כמו של התעשייה האווירית, לקראת שינויים נרחבים במערך התקשורת במשק הישראלי.
כבר בחודש האישה הוביל גל קמפיין ברשתות החברתיות ברוח זאת שכותרתו "המצויינות לתעשייה האווירית". בעמוד הפייסבוק של החברה נכתב: "פעם, לפני כמה עשורים מישהו אמר משפט שהיום מעורר גיחוך: ״הטובים לטייס- הטובות לטייסים". המשפט הזה קרס אל תוך עצמו בעשורים שעברו, וביתר שאת במלחמה האחרונה כשכל ישראלית וישראלי מבינים שהטובות ללחימה, הטובות להנדסה, הטובות לניהול, לא במקום 'הטובים'. בנוסף. וככה אנחנו כחברה, כמדינה, כעולם, נהיים טובים יותר".
עוד נכתב בפוסט: "המצויינות לתעשייה האווירית״ זה לא רק האשטאג חמוד, וגרפיקה יפה,  זאת תכנית עבודה מפורטת. זאת דרך התנהלות יומיומית".
גל השתמש בפוסט כקריאה לפעולה: "אתם מוזמנים לגלול מעלה ומטה ולקרוא על אותן מצויינות במטה ובחטיבות החברה שאנו מספרים את סיפוריהן בחודש הקרוב. תכירו אותן. ואתן, המצויינות שקוראות את זה, ויודעות היום שאתן יכולות לעשות כל דבר אפשרי ומעבר לכך- מוזמנות להצטרף אליהן".
בתגובה למהלך החדשני, מסר שי גל ל-ice כי "תפקידה של המחלקה בראשה אני עומד הוא לתווך בין מה שקורה בחברה לעולם החיצוני, בארץ ובחו״ל. לא די בשינוי שפה עיצובית או פעולות דומות כדי לסמן ״וי״. מיתוג הוא בראש ובראשונה ייצוג של ערכים, והתעשייה האווירית - בתוך עמה היא יושבת, ועל כן יישור הקו הזה הוא הכרחי. אני מברך על כך שהמנכ״ל בועז לוי מוביל את תפיסה כי מיתוג משמעותו מהות, ולא רק עטיפה, וברוח זאת אני פועל".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    תעש"א
    רונית 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאווה גדולה למדינה ולנו עובדי העבר והעתיד.????
    סגור
  • 14.
    יפה מאוד
    דוד 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ככה זה התחיל בצבא ותראו לאן הגענו עכשיו רוצים גם לרסק את התעשיות הביטחוניות . 76 שנים שרדנו מול אוייבים קשים אבל הפרוגרסיביים בסוף יחריבו אותה מבפנים . הערבים למדו את הפטנט ....
    סגור
  • 13.
    בסוף - המוח הוא גברי, העטיפה נשית
    עודד 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הייתה לי משרה למהנדס מכונות, פתוחה לכולם. הגיעו 23 מועמדים, כולם גברים. בסוף, מי שמתכנן באמת בתע"א אלו הגברים - הנשים ידחפו לתמונות שיווק, כנסים, מארגנות מסיבות, כספים, לוגיסטיקה, משאבי אנוש וכ'. זו האמת.
    סגור
  • 12.
    אני עובד תע''א 12 שנה ולא מבין מה הוא מבלבל במוח
    עמית 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תפסיקו עם המלאכותיות הזו. אתם סתם גורמים נזק לנשים. יש נשים מצויינות בתע''א ולא צריך להבליט אותם בגלל שהם נשים! מי שמעורב ומצטיין תבליטו אותו, אך ורק בגלל זה
    סגור
  • 11.
    תמשיכו להאמין לסיפורים
    ארי 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ריכוז הפרזיטים ךהכי חגדול הכי הרבה פפרזיטים בארץ
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    זה המשועמם של התעשיה האווירית??
    ששש 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הכל בלה בלה בלבלה.
    סגור
  • 9.
    משכורת רעב
    בועז לוי 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נשאר כלום חוץ מהשם שלהם כל המכונות ישנות כל המבוגרים לא עובדים באים לגרבץ במקום לקלוט עובדים חדשים מביאים פנסיונרים ואת הצעירים מזניחים
    סגור
  • 8.
    איזון גילי
    Str 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה הכוונה איזון גילי? בכל המודעות המתפרסמות לא תראו אנשים בני 60+ אלו האנשים שבנו את התע"א והביאו אותה להישגים, ללא פרסום, ללא תקשורת.
    סגור
  • 7.
    אז אולי שיהיה גם שויון בין תנאי עובדת לעובד
    מקנקי 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שעת הנקה, הסעת אמהות, יום האישה, הרצאות העצמה ועוד ועוד
    סגור
  • 6.
    מי זה הקשקשן הזה? מדעי החרטא (ל"ת)
    משה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 5.
    אל תאמינו לתעשיות אוויריות.חלל.בטחוניות.תעשיות כלשהן
    חקי חיון 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 4
    חקי חיון, בכל העולם אל תאמינו לתעשיות האוויריות.בטחוניות.תעשיות החלל.תעשיות כלשהן.וגם אל תאמינו למישהםן כלשהם בעולמנו - כולםן אופורטוניסטים.אינטרסנטים.צרי אופקים.מתעלמים מהאזרחים.תושבים.מהאנושות כולה
    סגור
  • 4.
    כל כך מתבקשש
    טל 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    5 4
    באמת רואים שינוי בתקופה האחרונה ופחות גברים בני 60 חנוטים בחולצה תכלת ומכנס שחור
    סגור
  • 3.
    לא הבנתי כלום ועדיף שכך....
    גמלאי 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מה הוא מחרטט סיסמאות....לא ברור על מה הוא מקבל שכר ?
    סגור
  • 2.
    תשים רובוטי AI עדיף מהשטויות שלך. (ל"ת)
    יורי 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    כאן זה לט הסתדרות
    משה 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדיחה
    סגור