שיווק ופרסום
בזכות המהלך של 'שטוחים': איילת צרפתי-רוזן - אשת השיווק של 2011
צרפתי-רוזן היא מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם. היא נבחרה בזכות החדרתו את החטיף 'שטוחים' לשוק, וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה
איגוד השיווק הכתיר את מנכ\"ל חטיבת החטיפים באסם, איילת צרפתי-רוזן, לאשת השיווק של 2011, בזכות המהלך החדרת המותג \'שטוחים\' וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה.
שטוחים הושק בפברואר 2011. עד אז המתחרה המוביל של החברה בתחום היה \'בייגל בייגל\' עם 60% מהשוק, ואילו הבייגלה של אסם, שכלל 3 מוצרים בלבד, תפס רק 17% מהשוק והיה בעל נוכחות מוגבלת על המדף.
צרפתי רוזן, שנכנסה לתפקידה הנוכחי 3 שנים קודם לכן, זיהתה את פוטנציאל הצמיחה שתחום הבייגלה טומן בחובו ובנתה תכנית פעולה לבחינת האפשרויות העסקיות, שבסופו של דבר הוכיחה כי קיימת דרישה לבייגלה של אסם וכי השוק משתוקק לחידושים.
כתוצאה מהתכנית הוצבו שני יעדים: להפוך את בייגלה אסם למספר 2 חזק ולהכפיל את נתח השוק ל-30% בשנה. מה שנעשה בפועל על מנת להגשים את היעדים היה חידושים דוגמת טכנולוגיות מזון חדישות, קו ייצור שלא נראה קודם לכן ומבחני טעימה. שנה וחצי לאחר מכן הגיחו ה\'שטוחים\' לאוויר העולם.
לאחר עיצוב מחדש של האריזות, מיצוב מבדל, פעילות יח\"צ, יצירת באזז וקמפיין בטלוויזיה, התוצאות בישרו מהפך. נודע כי 5 ימים לאחר עליית הקמפיין האמור, נקנתה כל הסחורה שהגיעה לנקודות השיווק - סדר גודל של עשרות אלפי יחידות, מה שאילץ את החברה לבלום את שידור הפרסומת. הסוף היה מתוק או יותר נכון, מלוח; אחרי יותר מעשור, אסם הפכה למובילה בקטגוריה כשה\'שטוחים\' מככבים בראש הרשימה ומייצבים את נתח השוק על 50%.
ועדת השיווק של האיגוד מסרה: \"אסם הצליחה להשיק מוצר חדש, שאומץ בהתלהבות על ידי קהל הצרכנים והצליח מעבר לציפיות ללא קניבליזציה של המוצרים הקיימים של החברה\".
תזכורת קטנה: אנשי השיווק החודשיים של השנה החולפת הם עינת פורטוגלי מ\'פוקס\'; שי חגואל מ\'שטראוס\'; דורון אנגל ממפעל הפיס; רוני פלד מ\'דיסקונט\'; איילת צרפתי רוזן מ\'אסם-נסטלה\' - כאמור הזוכה השנתית; איתן ויצמן מ\'טמבור\'; דן בורנשטיין מ\'כלמוביל\'; יעל אליש מ-Waze; עינת ישראלי מ\'נייקי ישראל\'; ורענן סעד מ\'ביטוח 9,000,000\'.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.ענת מנייקי אשת השנה שלנו (ל"ת)יוסי 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כל הכבוד לה! עשתה עבודה טובה מאוד (ל"ת)מיטל 01/2012/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אבל היתה להם פרסומת מזעזעת ואלימהסיגל 01/2012/15הגב לתגובה זו0 0אני מקווה שאשת השנה הזו לא מגדלת את ילדיה כמו הילד בפרסומת. הרעיון היה יפה אבל הביצוע.... מעצבן, לא נעים ועם תחושה מרומזת של ילד מעט אליםסגור
-
2.יפה! (ל"ת)ענת 01/2012/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.להעתיק מוצר מחו"לאנונימי 01/2012/15הגב לתגובה זו0 0זה כל מה שצריך בארץ בשביל להיות איש שייוק של השנה- מקסים.סגור
-
גם להעתיק צריך לדעת (ל"ת)מר קטינג 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
זה לא רלוונטיאביב 01/2012/15הגב לתגובה זו0 0בין אם זה נכון או לא - זה לא רלוונטי. במשך שנים ניסתה אסם לתת פייט לבייגל בייגל - ללא הצלחה. כאן זה לא ענייני קריאייטיב ופרסים. יש כאן עניין שיווקי ואם התוצאות מדברות על מהפך - זה דבר מדהים. לא לשכוח שבייגל בייגל לא פראיירים ולא משרד הפרסום שלהם באומן. זה רק מדגיש רת גודל ההישג. כל הכבוד.סגור