שיווק ופרסום

דויטשה תפטר אלף עובדים - בסיטיבנק ממליצים על הסקטור שחטף השנה ללא רחם

אלמוג עזר |  1
דעה מפתיעה נשמעה הערב מצוות המחקר של סיטי גרופ. על פי הצוות שפועל באופן עצמאי, סקטור הבנקאות באירופה הפך אטרקטיבי לאחר שחטף קשות בחודשים האחרונים. הצוות קבע כי הבנקים באירופה לעולם לא נסחרו בצורה מוזלת כל כך בהשוואה לבנקים בארה"ב. אם כי בבנק הזהירו כי זו ככל הנראה ההשקעה הלעומתנית ביותר שניתן להצביע עליה כעת (כלומר מדובר עדיין בדעת מיעוט). 
ההסתייגות המוזכרת של הבנק הקשתה עליו בימים האחרונים לצאת בהמלצה ברורה על הסקטור. ההתמהמהות הסתיימה עם הסקירה היומית שנשלחה היום (ה'), בה סיטי קבעה כבר כי היא מדרגת את הבנקים באירופה ברמה של "אחזקת יתר". על פי הבנק, בעשור האחרון מבין 285 סקטורים עולמיים, הבנקים באירופה (כולל הבנקים בבריטניה) היו מבין עשרת הסקטורים הגרועים ביותר להשקעה.  
נזכיר כי השנה מניות בנקים בולטים ביבשת אירופה איבדו יותר מחצי משווי השוק שלהם. בתוך כך מדד סטוקס 600 שכולל את הבנקים באירופה איבד כמעט 21% מהשווי מתחילת השנה. 
בסיטי טוענים שלאחר שבשנים האחרונות הבנקים באירופה הדאיגו את העולם ביציבות שלהם, נראה כי בחודשים האחרונים הדאגה פחתה מעט. זאת לאור התייצבות הצמיחה העולמית והתאוששות מחירי הסחורות. 
הבנקים בארה"ב היו עסוקים בשנים האחרונות בשיקום המאזנים שלהם לאחר המשבר של שנת 2008. הבנקים באירופה התקשו להיפטר מהנכסים הרעילים באותו הקצב. לטענת סיטי ההכבדה האחרונה על הסקטור מגיעה מכיוון דויטשה בנק שתיאלץ לשלם קנס משמעותי למשרד המשפטים האמריקנים על חלקה במשבר המשכנתאות של 2008. 
בינתיים בחזית המאבק, הנהלת דויטשה בנק הודיעה היום כי תקצץ 1,000 משרות נוספות כחלק מתוכנית ייצוב של הבנק. התוכנית המקורית הייתה לקצץ 3,000 משרות, אך לאחר דיונים עם נציגי העובדים הושגה הסכמה לקיצוצים רחבים יותר. מניית הבנק (סימול: DB) משילה היום 0.8% בבורסה בניו יורק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאומתנית. וואו. זה כמו עצמוני . כלומר
    בא 10/2016/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אתם רוצים לא להמחק אז כדאי שלא תשקיעו בשום בנק באירופה.
    סגור