שיווק ופרסום

היה שווה להישאר: אדלר זכה בתקציב עיריית תל אביב

המשרד יחליף את מקאן תל אביב שרבים העריכו כי הוא בעל הסיכויים הגבוהים לזכות, לאחר עשור שהחזיק בתקציב
משה בנימין |  1
עיריית תל אביב (צילום דוד שי, רישיון CC BY-SA 3.0 ויקימדיה)
חצי שנה לאחר שיצא לדרכו, מכרז הפרסום של עיריית תל אביב הגיע לסיומו עם זכיית אדלר חומסקי בתקציב. המשרד יחליף את מקאן תל אביב שרבים העריכו כי הוא בעל הסיכויים הגבוהים לזכות, לאחר עשור שהחזיק בתקציב. אם ניתן ללמוד מכך משהו, הוא שלא תמיד ההערכות המוקדמות של המשרדים המנתחים את סיכוייהם, אכן עומדות בקנה אחד עם המציאות.
כזכור אדלר חומסקי ומקאן תל אביב היו שני המשרדים שנותרו במירוץ לתקציב לאחר שיהושע TBWA, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן וגיתם פרשו או שוויתרו על הזכות להתקדם מקום אחד בדירוג המכרז לאחר פרישה של משרד אחר. על פי מסמך פנימי המדרג את הניקוד לו זכו המשרדים המתמודדים, מקאן תל אביב דורג במקום ה-1 ואחריו אדלר חומסקי, זאת בטרם השלב השלישי והאחרון שבו הוצגו הפרזנטציות בפני העירייה.  
המכרז שכמעט כל המשרדים המובילים בענף הסתערו עליו, זכה לביקורת לאחר שהעירייה פירטה את תנאי הסף הדרושים להתמודדות. משרדי הפרסום זעמו על סעיף שדורש הוצאה של 2 מיליון שקלים בפייסבוק ב-2014, סעיף שלטענתם רק משרד אחד עומד בו - מקאן - מה שגם הגביר את חשדם כי הוא צפוי לזכות בסבירות גבוהה. עם זאת בעיריית תל אביב לא התעקשו יתר על המידה והגמישו את התנאים כדי לנטרל את ההתנגדויות במטרה להגיע למכרז רב משתתפים שיבטיח לה מחירים תחרותיים. 
תקציב הפרסום של העירייה צפוי לעמוד על כ-6 מיליון שקלים במחירים ריאליים. המכרז הורכב מ-3 שלבים: עמידה בתנאי סף וניקוד איכות, הצעת מחיר ופרזנטציה, בה היו צפויים להתמודד שלושת משרדי הפרסום שיקבלו את הניקוד המשוקלל הגבוה ביותר בשני השלבים הראשונים. חלק הדיגיטל של פעילות הפרסום קיבל במכרז הנוכחי דגש נרחב כשהוא מהווה 40% מפרק הצעת המחיר.
ראש מינהל דוברות והסברה בעירייה, גידי שמרלינג: ״אנחנו שמחים על כך שרוב המשרדים הגדולים במדינה בחרו להתמודד למכרז אף שהתקציב שלנו נמוך באופן יחסי למגזר הפרטי. העבודה עם העיר תל אביב-יפו ומיתוגה בארץ ובעולם היא עבודה מאתגרת ששמה דגש רב על יצירתיות, מקוריות וחדשנות וזה מה שנדרש ממשרד הפרסום המלווה אותנו. בשנים האחרונות שמנו את מרכז הכובד על הפרסום הדיגיטלי והכיוון  הזה רק ילך ויתחזק בשנים הבאות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכרז מיותר, לקוח מיותר
    איילת 02/2017/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה בדיוק עושה עיריית ת״א? מספיק להם סטודיו לעיצוב בשביל לעשות פוסטרים לאירועים שלהם. כל השאר זה שטויות. הסיבה שמשרדים רוצים את התקציב הזה זו הפוליטיקה שכרוכה בו והעובדה שהוא מגדיל באופן שקרי את המחזור ביפעת.
    סגור