שיווק ופרסום

ערוץ עשר לא מוותר: שלח ללקוחות 'בקרה' מכתב אזהרה

עשר עלה שלב במאבק מול חברת המדיה והזהיר מפרסמים שעבודה מול 'בקרה' עשויה לחשוף גם אותם למצב של הפרה על חוק ההגבלים העסקיים
משה בנימין |  1
יוסי ורשבסקי (צילום: גיא קרן) (צילום גיא קרן)
כשבוע לאחר שפנה לרשות להגבלים עסקיים בעניין חברת בקרה המייעצת ללקוחות בתחום רכש המדיה, ערוץ עשר לוחץ על הגז ופונה כעת למפרסמים שעובדים עם החברה במכתב שבו הוא מסביר להם שעבודה עם חברת בקרה עשויה לחשוף גם אותם למצב של הפרה על חוק ההגבלים העסקיים.
לאחר שטען בפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים כי מפרסמים מתאמים מחירים באמצעות חברת 'בקרה', ערוץ עשר פועל במישרין מול לקוחותיה של חברת הייעוץ בבעלותה של גלית ליבר. 'בקרה' מייעצת לכמה מהלקוחות הגדולים בשוק הישראלי ומהווה בעיני ערוץ עשר וגם בעיני קשת ורשת (למרות שאלו לא הצטרפו למאבק של עשר) מכשול בדמות מתווך ששולט במחירי המדיה של המפרסמים.
החברה עובדת לפי ממוצע, בנצ'מרק, של מחירי המדיה המוצעים על ידי גופי התקשורת המסחריים ובערוץ עשר טוענים כנגדה, כי "אופי פעילותה מעורר חשש שהיא משמשת, בין באופן ישיר ובין באופן עקיף, כפלטפורמה לחילופי מידע בין מפרסמים אודות מחירי רכש מדיה וכפועל יוצא, מאפשרת תיאום בין לקוחותיה בכל הנוגע למחיר בו הם רוכשים מדיה מגופי המדיה השונים". לכאורה ערוץ עשר מצביע על החשש מתיאום מחירים בין מפרסמים כנגדו (וכנגד קשת ורשת) באופן שעובר על החוק.

"מידע לגבי מחיר רכש מדיה אינו נחלת הכלל" טוען הערוץ, "והוא מהווה מידע סודי ורגיש מאין כמותו של גופי המדיה. החלפת מידע כאמור בין מתחרים, טומנת בחובה חשש לצינון התחרות, להקלה על התנהגות מתואמת ולתיאום מפורש, בין המפרסמים, ככל הנוגע לרכישת מדיה". בערוץ מסבירים כי "מדד הייחוס שנבנה על ידי בקרה עשוי להוות הסדר כובל בינה לבין לקוחותיה ובינם לבין עצמם".

בהתייחס לפסיקות עבר טוען הערוץ כי "הסדר נחשב להסדר כובל אסור גם אם אינו נערך במישרין בין הצדדים לו, אלא גם מקום שבו הצדדים פועלים באמצעות גורם שלישי, מתאם או מתווך. לשם יצירת הסדר, די ברמה מינימלית כלשהי של הבנה משותפת, הסכמה או שיתוף פעולה בין הצדדים לשם יצירתו". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיבדקו את נמצב באיחוד האירופי
    oferdesade 10/2017/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שם השוק היה בידיים של מתווכי מדיה ובסביבות סוף שנות ה-90 הEC שם לזה סוף. לא זוכר איך.
    סגור