שיווק ופרסום

הרכבת יוצאת למכרז פרסום; תשקיע 20 מ' שקל במדיה דיגיטלית

הרכבת עושה הכול כדי למשוך אליה את החברות הגדולות, ותקים עשרות מסכים דיגיטליים על חשבונה, כולל הוצאות חשמל ואגרת שילוט
משה בנימין |  1
רכבת ישראל (צילום דוברות הרכבת)
רכבת ישראל ממשיכה בניסיונותיה לייצב את מערך הפרסום בתחנות ובקרונות, מה שלא מוגדר כמצליח במיוחד בשנים האחרונות. פחות משנתיים לאחר שחברת הדיה זכתה בזיכיון הפרסום בנכסי הרכבת - היא יוצאת כעת למכרז חדש בסימן מסכים דיגיטליים.
'הדיה' הודיעה כי תשקיע 20 מיליון שקל בעשרות מסכי פרסום דיגיטליים, כאשר העלות כולה תהיה על חשבון הרכבת והזוכה במכרז יידרש "רק להפעיל" ולמעשה לפרסם במערכת המסכים המתקדמים מבלי שישקיע ברכישתה או בהקמתה. בנוסף, אגרת השילוט והוצאות החשמל הכרוכות בתאורת מתקני הפרסום והמסכים, ישולמו על ידי הרכבת.
ההצעה האטרקטיבית של הרכבת נעשית בניסיון למשוך אליה את השחקנים הגדולים של שוק פרסום החוצות בישראל לאחר שבעבר חברות אלו הפנו עורף לרכבת ולמכרזיה ולא הביעו התעניינות. נקודת השפל ביחסי הרכבת וזכייני הפרסום שלה נרשמה ב-2013 אז החליטה חברת ברעם פרסום לוותר על הזיכיון שבו זכתה ולא להאריך את ההתקשרות עם הרכבת לאחר שנתיים בלבד.
הזוכה במכרז הנוכחי ינהל את פרסום החוצות בכ-1,600 שלטי פרסום הפרוסים בכ-63 תחנות הרכבת ברחבי המדינה, לרבות ההרשאה לפרסום בעשרות מסכי הפרסום הדיגיטליים שתקים הרכבת. ההתקשרות עם החברה הזוכה במכרז תהיה לתקופה של 6 שנים עם אופציה לרכבת להארכתה ב-6 שנים נוספות.
בין תנאי הסף להתמודדות במכרז, יידרשו המתמודדים להציג ניסיון בהפעלת פרסום חוצות וכן ניסיון בפעילות פרסום על גבי מסכים דיגיטליים - בין בעצמם ובין באמצעות חברה קשורה/ קבלן משנה – בארץ או בחו"ל.
הרקורד ההיסטורי של הרכבת השאיר לא מעט צלקות בקרב החברות שהחזיקו בזיכיון. אחד מהם אומר לאייס "הם כל הזמן מזגזגים. פעם הם רוצים שהספק יתקין להם את המסכים ועכשיו הם אומרים שהם יעשו הכול בעצמם. כל פעם צץ משהו מוזר מכיוונם, למרות שהפעם נראה שהמכרז בסדר". בחברה אחרת אומרים לאייס שלא לציטוט, כי "הבעיה הכי גודלה של הזיכיון ברכבת, מעבר לדמי הזיכיון, היא הקושי במכירת המדיה מכיוון שהמפרסמים לא מבינים את כוחה של המדיה, כי הם לא רואים את עצמם כמו שהם רגילים לראות באיילון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משרד שלמון-שלמונים-שיםלי יזכה במכרז. (ל"ת)
    מה לא ברור? 04/2018/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור