שיווק ופרסום

בחירות 2019: גידול של 89% בפייק נייוז עד סוף מרץ

ניתוח הידיעות השקריות מאז תחילת המערכת הנוכחית מראה עליה קבועה בנפח שלהן בשיח הפוליטי. היעד המרכזי - בני גנץ, נתניהו הדמות המוזכרת ביותר בקרב הבוטים
מורן ישעיהו | 
בני גנץ בראיון לחדשות 12 (צילום מסך: חדשות 12)
גידול של 89% נרשם בכמות הפייק ניוז בין השבוע הראשון של פברואר לשבוע האחרון של מרץ, כך לפי ניתוח שערכה חברת המדיה ווקאטיב מדי שבוע מאז תחילת מערכת הבחירות של 2019.
עוד נמצאה עליה קבועה בנפח של הפייק ניוז בשיח הפוליטי הכללי ברשת שעמד בממוצע על 11% והגיע לשיא שבועיים לפני הבחירות, אז אחוז הפייק ניוז הגיע ל 14%- מתוך השיח הכללי. תפוצת הפייק ניוז גדלה לאורך תקופת האיסוף, בין היתר בעזרת השתתפות והדהוד אקטיבי על-ידי פוליטיקאים, מפלגות ומובילי דעה. 
המטרה העיקרית של הפרסומים היה בני גנץ, ראש מפלגת 'כחול לבן' והמועמד לראשות הממשלה הבאה, עם מגוון חדשות מזויפות החל מהאשמות כלפי בני משפחתו וניסיונות לשייכם לארגוני שמאל קיצוניים, ועד האשמות ישירות בפדופיליה על סמך הדלפות מהמכשיר הסלולארי שלו.
פוטנציאל החשיפה של הפרסומים הגיע ליותר ממיליון ישראליים בכל שבוע בממוצע, כאשר שיא החשיפה הגיעה לכ-2 מיליון ישראלים המהווים כ-20% מאוכלוסיית המדינה. מהניתוח עולה כי הידיעה השקרית עם פוטנציאל החשיפה הגבוה ביותר וזו שחזרה הכי הרבה פעמים היא: "גנץ לא פוסל לשבת עם המפלגות הערביות ונתמך על ידי הרשות הפלסטינית".
גם נתניהו נפל קורבן לפייק ניוז במערכת בחירות זו, והותקף לעיתים גם מימין וגם משמאל, אם כי הוזכר גם בפייק ניוז בהקשרים חיוביים. נתניהו גם הדמות המוזכרת ביותר בקרב הבוטים, הטרולים והחשבונות החשודים באופן קבוע, כאשר רוב האזכורים לגביו הם בהקשר חיובי. הידיעה לפיה "נתניהו הרוויח מעסקת הצוללות כ-16 מיליון" הגיע למקום השלישי בדירוג הידיעות השקרית שזכו לפוטנציאל החשיפה הגבוהה ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה